lördag 31 oktober 2009

Awards och alla helgons dag!

Jag har fått två stycken Awards! Jag blev glatt överraskad när jag tittade in till Bea´s blogg i går.


Den här Awarden fick jag av henne! Passar ju jättebra idag på Halloween, eftersom jag inte själv har några pumpor eller annat Halloweenpynt att visa upp!

Och idag när jag var inne hos Isis så fick jag ännu en award till! Vad glad man blir, roligt att någon uppskattar ens blogg, tack till er båda!

Idag är det inte bara Halloween, det är även Alla Helgons dag. Det är ju inte alltid det infaller på samma dag. Jag hittade den här sidan med massa matnyttigt, där bland annat dessa begrepp reds ut.

Idag när det började skymma var vi ute på kyrkogården och tände några ljus på nära och käras gravar. Det var väldigt speciellt att gå där ute när det var ljus på nästan varenda grav. Vackert!

Ikväll tänder vi även ljus här hemma, och tänker lite extra på dem som inte längre finns ibland oss.
Hoppas ni alla har en trevlig helg - ta hand om varandra!

3 kommentarer:

  1. Hej, hittade hit via Beas blog.
    Är det Raukarna på södra Gotland i din header? Tror att jag känner igen de från semesterresan för 15 år sedan. Vilket roligt namn du valde för din blog.
    Jag älskar ruiner så mycket att jag byggde en alldeles själv förra sommaren. ;O)
    Trevlig söndag, önskar Petra

    SvaraRadera
  2. Hej igen, kul att du kikade in på min blog. Raukarna glömmer jag aldrig mer, ditt gjorde min man och jag våran första gemensamma resa. Och jag har bilder kvar där vi sitter i kvällssolen och myser.
    Trevlig kväll, Petra

    SvaraRadera
  3. hej varje gång jag besöker din blogg och ser ringmuren och raukarna grips jag av Gotlandslängtan igen jag har inte besökt ön på 15 år och det känns i själen

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!