lördag 28 september 2013

...och så en septemberbild på det...

Mycket september just nu, tre inlägg på raken med samma tema blir det visst men månaden börjar ju ta slut så det är lika bra att köra på - och idag visar jag hur Päronrabatten ser ut nu i september:  
 
Vill du se hur den sett ut de andra månaderna så klicka här.

Det blir mindre och mindre som blommar men några rosor kämpar tappert på...
 
...och vad är det här då? Självsådda astrar minsann! Det trodde ni inte va? Inte jag heller faktiskt, jag som aldrig sår något. Men i våras fick jag nåt ryck och sådde några frön i en låda i köket...som sen fick stå lite i skymundan tills jag fick ner dem i den här rabatten. Och nu har de börjat att blomma!

3 kommentarer:

  1. Fy 17 hur rabatten det såg ut i jan-mars! Tänk att det ruskvädret har man framför sig nu, inte kul! Fast än är det tid kvar att njuta av "sensommaren", som idag t.ex. Det är riktigt skönt så jag ska väl försöka pallra mig ut i trädgården efter lunch och gräva lite. Fast att gräva upp grästorvor är kanske inte direkt världen soligaste trädgårdsjobb.....
    Men din rabatt ser just nu väldigt fin, vacker och frodig ut - den är helt enkelt perfekt!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se skillnaderna på rabatten månad för månad. Jättefint hela växtsäsongen tycker jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jättefin rabatt! Tänk att det kan skilja sig så mycket på ett halvår!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!