onsdag 13 januari 2016

Nu är glada julen slut slut slut...

...nu skall julegranen ut ut ut
Men till nästa år igen
kommer han vår käre vän...
för det har han lovat! 

Ja, så var det alltså Knut - och då skall ju granen ut! Jag började lite smått att ta bort julsakerna i lördags morse, och hade väl tänkt att jag åtminstone skulle behålla granen ett par dagar till, eftersom intet barr hade lämnat dess grenar! Men sen fick jag liksom upp farten och tog bort alltihop, ja puh, det tog minsann hela dagen och lite in på nästa...
Efter ett par dagar med plus är det åter kallt. I går kväll var det riktigt julaftonsväder med stora snöflingor, lite typiskt när julen nu är slut! 
Men julen varar ju till påska (?) och så kanske även snön...? Påsken är ju tidig i år så det kanske blir så, även om jag kan tycka att det kan räcka februari ut...!

7 kommentarer:

  1. Det blev liksom så här också, alla grejer var ur granen och så plötsligt var granen också ute och nu står den under ett av de vackra skynkena i trädgården och skyddar vad det nu är därunder...
    Så vacker julstämning det är på bilderna, det är så man tror tomten är på väg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Julstämning på hög nivå förmedlar du med dina bilder. Synd att snön kom liite för sent. JUlen är ute här och idag har jag tagit tag i kaoset i tvättstugan. Galet vad man samlar på sig! Skönt att det är ok där i alla fall. Skulle behöva ta ett röjar tag i alla rum men det får bli lite i taget

    SvaraRadera
  3. Men nu känns det mera som jul med all den snön. Jätte fint på farstutrappan och belysta träd i vinterskrud.
    Jag plockade ner de få tal kulor på våran jul- rumsgran, den slänger jag aldrig.
    Skönt när vardagen åter rullar på.
    Må väl / Eva

    SvaraRadera
  4. Precis så där går jag också och sjunger när julen tagit slut, granen far ut genom dörren och allt packas ner. Lite tomt och sorgesamt kan jag tycka och väldigt mörkt där julgranen lyst upp så fint under några veckor, men samtidigt ack så skönt. Nya tider känns det som och några veckor med snö kan det gott få vara för att ge lite mer ljus åt ännu ganska mörka dagar. Snö saknar vi för närvarande där jag bor, men ljuset är på G - härligt! Fina foton.
    Ha det gott!
    /Mia

    SvaraRadera
  5. ja nu är den där julen förbi på allvar. Snö har vi också så ända in i baljan. Hittade knappt hem ikväll. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Samma här! När jag väl börjar ta bort julen så ryker alltihop fast jag tänkte ta bort lite i taget. Då längtar jag plötsligt efter lite rent och bortplockat efter allt pynt som ju tar lite extra plats.
    Ha det fint!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  7. Här har julen varit borta ett tag, och precis när jag tagit bort den kom snön. Men den töade bort och nu är det nästan barmark och svinkallt.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!