lördag 29 april 2017

Minisemester

Jag reser ju inte så mycket, så man får vrida ur det som går, av de resor man gör...😜 Här kommer därför några mobilbilder från Stockholmsresan.. Jag och mina systrar var uppe ett par dagar, för att shoppa och se på musikal, umgås och ha trevligt. 
Det var en lite overklig känsla, att gå där på Drottninggatan, där terrordådet skedde för bara tre veckor sedan... Många tänkvärda ord på lappar som satte på väggen där vid Åhlens... 

Vi hade tänkt ha med oss bilen den här gången. Jag var sugen på att åka till Zetas trädgård - har ju aldrig varit där! - och fick systrarna med "på tåget" (de är ju inte så trädgårdsintresserade av sig, men där finns ju gott fika i mysig miljö, och det är vi intresserade av allihop!) Däremot fick vi inte med bilen på båten.... Det var ju fullt pga Valborgshelgen. Ja, ja vad lär man sig av det... man måste boka i tid! Nu kan man ju åka kommunalt till Zetas, men när man ändå är där så kanske man hittar nåt roligt att få med sig hem. Så det får bli en annan gång. Nu blev det klädesshopping istället. Det är ju trevligt det med, i alla fall tillsammans under såna här former. Annars är det inget som roar mig, att handla kläder.... Det är ju så "jobbigt" att prova, och såå mycket roligare att titta på inredning och sånt.... 😏

Men god mat och fika i mysig miljöer fick vi som vanligt. Varje gång vi har "rast" så funderar vi på vart vi skall fika/äta vid nästa rast... Här bild från Cirkus, där det var god mat i vacker miljö! 


Och så såg vi The Phantom of the Opera med Peter Jöback. Mycket bra, underbar musik! 🌹🌹🌹🌹

Onsdagen var regnig, blåsig, sol och hagel om vartannat. Men torsdagen var solig och varmare, så vi passade på att flanera under körsbärsträden vid Kungsträdgården, så vackert!! 🌸

3 kommentarer:

  1. Härligt att få flanera där i Kungsträdgården under 'rosa himmel', tyvärr har jag aldrig fått turen att se dem 'live' just i rättan tid.
    Förstår känslan att få se minnesblommor vid terror dådet . . . .
    Så trevligt att få umgås med sina systrar på detta viset med god mat och underhållning. Peter har en enorm röst.
    Förra helgen var jag och dotter Maria i Kalmar o Öland då hade vi vårt roliga,
    vi hälsade även på min Ludde vovve som den 11 maj hämtas hem till oss.

    Trevlig Valborg och 1 maj/ Eva

    SvaraRadera
  2. Man kan tro att det är höst, iaf så känns vädret så! Iskallt, grått och kyliga vindar - inte kul alls. Och nu är gubben min förkyld också, så nu MÅSTE jag bli frisk snabbt!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Mysigt med minisemestrar. Musikaler är så himla trevligt att gå på. Jag har aldrig sett körsbärsträden i Sthlm blomma, bor väl för nära kanske. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!