lördag 15 april 2017

Påskharen och bevattningsförbud

Påskafton och påskharen har varit här, har han hunnit komma till er också?

Idag är det härligt väder, sol och ingen blåst, me like! Igår däremot snöade det mest hela dagen. Och jag kom ju på det, att bevattningsförbudet träder in idag, den 15 april, och inte på söndag som jag skrev i går...😨 Så jag fick ju plötsligt väldigt bråttom, och det blev en låång fredag ute på altanen, iklädd regnställ med tjock kofta under. Jag högtryckstvättade alla bjälkar under altantaket, som blivit helt gråsvarta, troligen från grannens idoga eldande.... Det var nog en syn, det "regnade" ju liksom ner på mig så jag blev helt sjöblöt... Och idag har jag träningsvärk i armarna kan jag säga.... 

Men det blev rätt bra faktiskt, förutom själva altanräcket som inte höll för trycket, färgen flagade av så nu är det väldigt shabby chic om man säger så. Det får bli ommålning framåt sommaren...Ja, ja, alltid är det nåt som behöver göras....😏

2 kommentarer:

  1. Oj det var tidigt med bevattningsförbud, så bra att du fick gjort det du skulle i alla fall.
    Glad Påsk
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Redan? Det var tidigt men vilken tur att du kom på det i tid. I sista minuten visserligen men ändå i tid :)

    Önskar dig en fortsatt skön Påsk!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!