torsdag 20 juli 2017

Allt det roliga har ett slut

Lilla bonusbarnbarnet och hans familj har åkt hem, här blev tyst och tomt... Alltså - gulligaste bebisen, så glad och go han är! Mina tjejer var helt saliga och både matade och bytte blöjor, bar och skojade med honom! 



Som vanligt har det varit så mysigt att ha dem här! Vi har fikat, och fikat, både hemma och borta, och varit på stranden och åkt på andra utflykter, bland annat har vi hälsat på (bebisens) gammelfarfars små valpar, söta va? 
Och bonussonen har lagat mat ett flertal gånger, tacksamt för mig som annars alltid har den (tråkiga) lotten på mig.... men desto godare när någon annan gör det! 

Och nu är semestern slut. Tråkigaste meningen att skriva, men rätt ok att börja jobba på en torsdag, för då är det ju snart helg, man får inte vara dum när man lägger in sina semesterdagar! Jag har ju haft 4 och en halv vecka ledigt,  och så har jag ännu en vecka till att se fram emot i augusti, så jag skall väl inte klaga! Men nog är det lätt att vänja sig vid ledighet alltid...
Jag har, som flera år innan denna, haft semester precis under den period när Constance Spry blommar. De sista rosorna blommar nu, om ett par dagar är alla blommor borta. 


Så även pionerna. Även de har blommat hela min semester, och de här två ovan är bland de sista nu, om ett par dagar är även det över. Är så nöjd med mitt val av semesterperiod, när det finns så mycket som blommar! Jag är en av dem som går på ledighet tidigast på jobbet, de flesta vill inte ha semester förrän i slutet på juli, och det är väl tur att vi vill olika!  

4 kommentarer:

  1. Bedårande bebis och bedårande voffsingar! Och vår kära fröken Constance är ju sååå bedårande, hon också. Jag längtar redan till nästa sommar när hon blommar igen.

    Jag brukar också ta tidig semester men gick en vecka senare i år, så jag har härliga 2,5 veckor kvar. Men tiden går så fort så fort... Klokt av dig att börja på en torsdag; det borde jag också ha tänkt på. Det kan ju dock bli många härliga sommarkvällar och helger att se fram emot även när man jobbar.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Härligt med glada bebisar och valparna var ju bedårande de också. Känns som pionerna blommat ovanligt länge - har de månne haft fler sidonoppar än vanligt? Förstår och känner igen de blandade känslorna för att börja jobba igen...

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Tänk jag har inte riktigt fattat att högsommaren snart är slut, vart tog den vägen!? Fast här på Gotland är sommaren ju betydligt längre än den var i Stockholm, så än har vi minst ett par månader kvar. Så det ska bli skönt att bara njuta när det blir lite lugnare på stränderna...då ska jag nog våga mig på att bada!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Mysigt med babybesök... men jobbigt också! Man har ju kommit av sig liksom. Men babydoften och leendet slår det mesta!

    Må gott fast semestern är slut!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!