måndag 25 juni 2018

Semesterlunk

Går nu in på min andra semestervecka, och först nu känner jag att semesterlunken kan börja. Har ju varit en del den senaste tiden, först studenten och sedan trädgårdsvisningen. Sen var det midsommar och i veckan var jag också iväg på några andra öppna trädgårdar och tittade, bilder kommer väl säkert först i vinter när en är svältfödd på trädgårdsinspiration... 
Nåväl, det är alltså nu jag kan börja sitta på min altan, pilla mig i naveln och bara vara... och läsa böcker. Har just börjat i Maj-Gull Axelssons Ditt liv och mitt, som är svår att släppa ifrån sig! Så skönt att låta en bok uppsluka sig, och känna att man har tid med det! 

3 kommentarer:

  1. Vi läser väldigt mycket skönlitteratur, men jag kan inte läsa på dagarna. Som tur är (hm) så har jag svårt att sova så nätterna kan bli väldigt långa om det är en bra bok. Idag tänkte jag att jag skulle läsa en stund för jag har kommit till den sista delen på en urspännande bra engelsk thriller (mina favoriter), men jag läser en halvsida sen lägger jag av. Idag var det en massa rosenskott på min Alchymist som måsgte klippas ner - omedelbart! Men nu är det gjort så jag ska göra ett nytt försök.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Det låter skönt med semesterlunk! Är inte riktigt där ännu, men det kommer. Läst ikapp några inlägg. Roligt att vädret höll i sig över visningen och att många kom. Intressant att valnöten ger så pass tidigt ändå. Trodde nästan man fick vänta längre.
    Ha det så fint
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Låter som härliga dagar! Semesterlängtan är stor, mindre än två veckor kvar nu:).
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!