tisdag 14 augusti 2018

Loppisrunda

Det har tyvärr inte blivit så många loppisbesök i sommar. Har väl varit för varmt eller nåt. Men ett ställe som vi besökte vill jag gärna tipsa om. Lyckliga gården heter det och ligger i Eksta, ca fyra mil söder om Visby. Kanske lite dyrare än en vanlig loppis, lite mer åt vintage/antik-hållet. 

Jag är lite sugen på ett runt köksbord - det skall visst befrämja samtalen enligt Feng Shui och jag vill i så fall ha ett med den här typen av trä, liksom avlutat. Det här var tyvärr lite för litet, istället hittade jag något annat till köket som ni kan få se en annan gång...😉

Den här skänken var ju fin! Men vi har ju redan en liknande, fast i lite enklare modell och vit. 

Här fanns en hel del fint , och så kan man fika är också, men det gjorde inte vi så det kan jag inte uttala mig om. Det får bli en annan gång. 

I går var jag runt i loppisbutikerna vi har i stan. När vädret äntligen blev svalare och jag orkade göra saker igen, gjorde jag och yngsta dottern nämligen en rejäl rensning i hennes rum. Men även om vi rensade bort massor av kläder så insåg vi att det bästa vore om hon fick en större byrå bredvid sängen. Sagt och gjort, hittade en i lämplig storlek på 4 Home, en loppisbutik i Visby, och nu är den skrapad och målad och på plats.  

Kanske det var lite nättare med den lilla byrån hon hade förut, men ibland måste man tänka praktiskt också (😳) Hennes rum renoverades för ett par år sen, fler bilder samt hur det såg ut med lilla byrån kan ni se här.

1 kommentar:

  1. I love that dresser that you were able to find! Such a great piece to your house. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.
    World of Animals

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!