söndag 7 oktober 2018

Höstfina träd

Hej på er! Jag hade fotat några bilder på vackra höstfärgerna i trädgården, och planerat att göra ett inlägg om det, eftersom det var temat i Trädgårdsfägring denna vecka. Men så la vår dator plötsligt av (som ändå bara är ett halvår gammal). Den startade helt enkelt inte. Så den är inlämnad och det kan tydligen ta 14 dagar att laga den... Men nu har blogglusten tagit över över så jag rotade fram vår gamla dator och fick igång den 😀 Men bilderna var ju redan nedladdade på den andra datorn, och i det här regnet hade jag inte lust att gå ut och fota. 

Så det får bli några gamla foton istället! Här Prydnadskörsbär och Rönnsumak i höstskrud. 

Rödlönn gör skäl för sitt namn på hösten!


Och så min favorit både vår och höst, Purpurapeln med sina vackra små bär så här års! Den här bilden skulle ju faktiskt kunna vara tagen i dag, för nu har det regnat hela förmiddagen. Och vet ni vad, nu har de hävt bevattningsförbudet på Gotland, vilken tur va! 😉

6 kommentarer:

  1. Å vlka bilder. Tur att ni får vattna nu då. Ha ha! Gillar särskilt purpurapeln Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Apel på min ära... Jag får lust att plocka körsbär.. Måhända är det regnet som lurar ögat. Läckert oavsett!

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. vad surt att den nya datorn lagt av! Såå irriterande. Men din gamla bilder duger alldeles utmärkt och jag håller med om bilden på apelsn. Jag trodde oxå att det var körsbär :)

    Vackert!
    Man kan aldrig ha för många höstfina träd och buskar.

    kram och ha en fin-fin vecka!

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på höstvackra träd!
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Mycket vackra bilder med fina höstfärger. Här har träden mycket vissna löv efter sommarens hetta! Ha det bra.

    SvaraRadera
  6. Men så snopet med datatrassel, inte minst när den är nyinköpt. Hoppas det ordnar upp sig.
    Rödlönnen och purpurapeln var sannerligen höstvackra!
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!