onsdag 3 oktober 2018

Trädgården leverar


Nästan som en sommarbukett, med daggkåpa, flox, ulleternell, heuchera och hortensia. Kastanjerna skvallrar i alla fall om att det är ett nytaget kort. Dem har jag plockat i skogen, men blommorna är från trädgården. Får ju passa på så länge det går!


Hortensia i en loppad urna, 40 riksdaler var väl inte så dyrt! 
Kärleksört är tacksamt att ta in, de står rätt länge. 

Och en hel skål med valnötter! Trädet är verkligen fullt, så jag har skalat så mycket jag orkar, men det finns ännu massor kvar! Tänkte ut och plocka mer i dag, men vädret stoppade mig. Idag är det storm och regn så det får bli att läsa en bok i soffan istället ;) 

4 kommentarer:

  1. Älskar små söta buketter i loppade vaser, ja i andra också. Tänk att ha egna valnötter. Nu ska jag också plocka in lite kastanjer, gillar dom. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Mina vaser är fyllda med avklippta pelargoner, jag spara bara några från årets balkong. Dina är så fina!
    Nu njuter vi vilsamma oktober och gläds åt variationen våra årstider ger.

    Måste påpeka, det vita fårskinnet i korgstolen duger åt kräsna prinsessan Iris att vila på. Däremot är hon skeptisk till den gråa varianten!

    Glad oktober!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Fint och lagom höstigt hos dig. :) Mums med egna valnötter.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Sötaste buketten! Hm, kastanjer såg jag på min lilla promenad häromdagen. Jättefint att pynta med som du har gjort...
    Veckan rullar på och snart helg igen, ack så skönt!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!