söndag 25 november 2018

En blå sovrumsdröm

För ett par veckor sen berättade jag att jag tapetserat syrrans sovrum, och lovade bilder på resultatet. I går var jag ute och plockade ett par dikesgranar i hennes skog, och då passade jag på att fota resultatet. 
Tapeten heter Arehta och är från Ellos, och är i en riktigt härlig blå färg, som tyvärr inte görs rättvisa med mina foton, det är ju som bekant lite svårt att fota så här års...

En förebild innan jag började tapetsera. Mot den här väggen hade hon tidigare en garderobsvägg. Sovrummet har alltså från början varit grönt, som hon sen målat om till vitt, och alltså målat kring garderoben. Innan jag kom ut så hade hon börjat måla väggarna grå, men hade inte hunnit måla allt eftersom jag tidigarelade min ankomst 😏



Blev ett mysigt sovrum tycker jag! 

Kläderna hon haft i garderoben flyttade in i rummet bredvid, som nu alltså blivit en walk-in-closet! Här huserar också kattdamen i familjen, på egen stol! 
Yippie heter hon! Herrkatten i familjen, Yamas - får hålla sig utanför damrummet... 

Efter granhämtning fick vi gofika med saffranskladdkaka... mumma! 

2 kommentarer:

  1. Det blev ju jättemysigt. Vilka roliga kattnamn. Här bakas det lite saffransbullar idag medans jag kikar på vinterstudion. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Underbar tapet! Och tänk att ha ett helt rum för sina kläder!

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!