fredag 21 februari 2014

Solen

...är temat i veckans blommiga fredag... hm, solen ja, den som lyser med sin frånvaro och har väl gjort så en längre tid, förutom små glimtar då och då...
Det är inte utan att man längtar till när vårsolen tittar fram och man kan börja vara ute lite, och plantera vårblommor, eller sitta och dricka kaffe på trappan! Solen är väl som allra skönast på våren! 

Och tänk sen senare i sommar, när solen är så varm att man helst vill sitta i skuggan - det är inte så dumt det heller...

...mmm, och äta solmogna jordgubbar!

...eller njuta av sköna solnedgångar...!

Men nu får vi hålla tillgodo med att det är helg, sol eller inte, och det är inte så pjåkigt ;)

22 kommentarer:

  1. Solen längtar man onekligen efter och rätt vad det är så är den här igen :) Ler lite när jag läser att du ibland vill sitta i skuggan, det händer aldrig mig - jag älskar sol och värme!!! Jag har placerat parasollen så maken kan sitta i skugga när vi lunchar "hihihi"
    Denna helgen kommer våren till Skåne sägs det och jag hoppas att det stämmer / Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder du visar! Jag skulle gärna sitta där i din utemöbel och äta färska jordgubbar och de där bakverken! :) Sista bilden på solnedgången är magisk!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder! Jordgubbssuget blev enormt. Gillar din runda uteplats, riktigt fin!

    SvaraRadera
  4. Med eller utan sol... trevlig helg till dig!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Åhh jag blir alldeles galen av längtan till vår sol och värme när jag ser dina bilder. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Vacker hos dig och en fin solnedgång undrar om det var där den försvann solen hihi. Jag tror den har flyttat till andra sidan jorden för gott. Men det är tur att vi kan glädjas åt att förra sommaren var så härlig
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  7. Åh, vilka längtansbilder!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder och fin rund uteplats!! Ja, solen lyser med sin frånvaro även här.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Väldigt somriga bilder. Solen glittrar i varenda en av dem. Härligt! Ha en härlig helg!
    /E

    SvaraRadera
  10. Vad passar väl bättre än en liten solskensdikt.

    SOL UTE, SOL INNE,
    SOL I HJÄRTA SOL I SINNE.

    Trevlig helg kram/ Eva

    SvaraRadera
  11. Vackra bilder. Din sittplats under trädet är så fin.
    Här regnade det imorse men sedan kom solen fram.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. For noen deilige bilder å varme seg på i snøføyka her. Våren er den beste tiden på året synes jeg. Tett etterfulgt av sommeren. Jeg lengter etter sol og varme nå..
    God helg:)

    SvaraRadera
  13. Efter många timmars ösregn, tittade faktiskt solen fram här på eftermiddagen och nog kände jag hur det började rycka i planteringsfingrarna! Kommer den fram i morgon också, då blir det
    att gå ut och sätta de första penséerna!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  14. Näe det är verkligen inte fy skam att njuta av helgen!

    Vi är verkligen lika när det gäller solen... Även jag tycker att det är OK i en solstol om jag får vara vid ett varmt hav så jag kan bada var 10 minut :)

    Dubbelkram tebax ;)

    SvaraRadera
  15. Vilken mysig fikahörna du har med både sol och skugga!

    Önskar dig en fin helg
    /Anette

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar bild med solen över vattnet, känns som sommar och semester!
    /Elin

    SvaraRadera
  17. Jag längtar efter solen och sommaren när jag ser dina fina bilder. Trevlig helg!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  18. For en koselig og sommerlig sitteplass du har!

    SvaraRadera
  19. Åh så mysigt det ser ut i din fikahörna! Nu längtar man verkligen till sommar och sol/ Kram Titti

    SvaraRadera
  20. När jag ser dina bilder så blir längtan till vår och sommar så otroligt stor.
    Att kunna ta kaffekoppen och gå ut och sätta sig är ju dagens höjdpunkt.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  21. Vilka härliga bilder! De ger hopp :)
    Min trädgårdslust börja smyga sig på och det känns så skönt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  22. Ja, visst längtan är stor nu efter våren och sommaren, varje dag tänker jag på det. Men snart, snart.....tiden går fort. Tänk att få krypa in i skuggan för att solen är så varm..... :)Så underbara foton du lagt in på din blogg !

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!