måndag 8 februari 2021

Gnisvärd i snö och sol

Nu kommer det fler vinterbilder, men en får ju passa på liksom! Så underbart ju! 
I fredagskväll hade vi systerträff ute i Gnisvärd, där båda mina systrar bor, i husen bredvid varandra. Bara ett stenkast ner till havet faktiskt, ja det är inte dåligt det! ;) Jag blev sovandes kvar, och nästa dag tog vi en promenad i det vackra vintervädret. 

Här är vägen ner till stranden. Den har man gått ett antal gånger, vi har ju haft sommarstuga här i Gnisvärd sedan jag var 4 år... 



Tittar man åt det vänstra hållet, ser man Karlsö vid horisonten. 
och tittar man åt andra hållet, ser man Gnisvärds hamn långt där borta. 




Under snön döljer sig sanden, den vi skall ha mot solvarma tår om några månader...  Men det är då det! Än njuter jag av snön, den vita och vackra! 

6 kommentarer:

  1. Oj, vilka ljuvliga vinterbilder och så kul med systerträff! Förstår att du njuter av den vackra vita snön i och med att det är så ovanligt hos er. Det jag gillar med dina bilder är de intensiva färgerna och kontrasterna, ja vit är ju också en färg :) Det djupa blå, solen som skiner i snön får mig nästan att bli bländad. Och bilden med de röda husen i fjärran vid Gnisvärds hamn, så härlig!

    Kram och fin måndag till dig!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! Lika vackert här... fast utan hav. Och vi har nog lika mycket snö (eller lite med våra mått mätt) som ni just nu. Jag gillar också att vintern är vinter och tackar och tar emot alla härliga vinterpromenader i solen. Nu njuter vi!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Att det finns någon som älskar vintern med massor med snö och kyla förundrar mig!? Visst är det vackert - på bild - men i verkligheten är det bara ruggigt..... Nä, jag ser fram mot när allt det vita är borta och det istället har börjat komma upp blomskott i naturen!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Draga mea,
    Poze foarte frumoase! Ma uimeste combinatia apa albastra, mal inzapezit, cer albastru si soare stralucitor. Traiesc intr-o zona continentala si nu vad des apa si zapada impreuna. Imi place mult iarna, in decembrie, ianuarie dar acum ma bucura semnele primaverii.
    Cele mai calde salutari,
    Mia

    SvaraRadera
  5. Så utrolig vakkert. Jeg liker vinteren med solskinn og bølgeskvulp.

    SvaraRadera
  6. Åh så vackra vinterbilder! Gnistrande vitt! Ja nu fick vi allt vinter på våra respektive öar...
    Det blåser halv storm här så allt bara yr igen och det är bitande kallt! Men så är det ju bara februari också!
    Ta väl hand om dig!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!