Vad tar alltid längre tid än du tänkt?
Blogginläggen. Det skall gås igenom vilka foton som skall vara med, de skall laddas upp på datorn och redigeras och minskas i storlek. Sen skall det laddas upp i själva inlägget, som skall skrivas, redigeras och förhandsgranskas ett antal gånger innan jag är klar. Så ett litet inlägg tar minst en timme faktiskt.
Vad är något du alltid måste googla igen?
Recept. Även om jag lagat det förut så måste jag kolla så att det inte tillkommit någon liten ingrediens😏
Vad känns mest typiskt att strula när du har bråttom?
Hm, kanske att någon katt gått och gömt sig, vill ju gärna ha koll på dem innan jag går hemifrån. Sen kan det vara något jag inte hittar, och springer runt som en yr höna efter.
Vad brukar du hoppas att någon annan löser åt dig?
Dammsugningen och urplockningen av diskmaskinen, finns det något tråkigare hushållsarbete?
Vad är något du alltid måste dubbelkolla?
Att ljusen är släckta innan jag går och lägger mig och att ytterdörren är låst. Kan bli att jag går och känner på dörren en två, tre gånger på kvällen... 🙈 Samt att jag måste känna om den är låst när jag skall gå hemifrån och just har låst den...!? Varför gör man så...? Eller är det bara jag?




jag. minns den lilla mjölkslatten med välbehag. jag kollar också dörrar och att altandörren på baksidan av huset är stängd. diskmaskin äger vi ingen (rena stenåldern, tycker barnen). dammsugare har vi och visst är det trist att dammsuga. dessutom gör det ont i ryggen. sonens Cornish Rex heter också Harry men kallas mestadels för Putte!
SvaraRaderaHög igenkänningsfaktor på dina svar om blogginläggen och det där med ytterdörren. 😊
SvaraRaderaJordgubbsmjölken har jag inte provat, men har läst om den att den är slutsåld mest hela tiden. Själv längtar jag efter den där riktiga jordgubbsmjölkskvätten. Snart är vi där. 💚
Helgkram från Skåne!
/Anna-Karin
Vilka bedårande kissemissar! Visst tar det lite mer tid än man tror när man bloggar! Jag behöver inte minska storlek på foton, jag väljer storlek när jag skriver inlägget. men formuleringarna blir inte de bästa, så där kan man få fila på o ändra...Jag är fyllda 70 men har aldrig haft en diskmaskin i mitt hem, om man inte räknar in diverse partner som gärna fått sköta disken. Ha en skön vårhelg
SvaraRaderaVisst tar blogginläggen lite tid. Så fint med vitsipporna på översta bilden. Och så dina fina juveler. Själv har jag aldrig ätit jordgubbar med mjölk och socker. Inte ens som barn så jag har inget att jämföra med. Men jag har läst att den rosa mjölken blivit så populär att den tagit slut i affärerna.
SvaraRaderaÖnskar dig en fin helg!
Kram Anita
Ljuvliga bilder på dina juveler ❤️
SvaraRaderaNej, den rosa mjölken har jag inte testat. Känns lite märkligt, måste jag säga. Men ändå, varför inte? Nästa gång jag ska äta färska jordgubbar med mjölk ska jag köpa den och testa att inte sockra jordgubbarna, vilket jag gör, och strunta i skvätten vispgrädde som jag gärna har i för att förstärka smakupplevensen. Då kanske den rosa mjöken fyller en funktion 😇
Ha en fin helg! Kram Birgitta
The pink milk is strawberry flavoured milk, it's in supermarkets and shops here, it's ok but not really my thing. I wish someone would do all my housework for me sometimes, have a nice weekend.
SvaraRaderaHåller med dig, blogginlägg tar längre tid än man tror, men ack så roligt också.
SvaraRaderaJag känner också alltid på dörrarna på kvällen. Förr låste jag inte ens om mig, varken dag eller natt. Tiderna förändras.
Skön söndag!