tisdag 25 april 2017

Våren traskar sakta på...

Det rör på sig ute i rabatterna, men det går långsamt. Men så har det varit kallt också, vissa dagar har det ju varit kallare än i december, ja tiden är minsann ur led... 

Här några pärlhyacinter som vågat sig upp, i bakgrunden pioner. 

Löjtnantshjärta. 

Det röda är en vit (!) julros. 

Ännu fler pioner, höga och ståtliga. 

Buskpioner i knopp. Tycker de ser lite svarta ut på kanterna, men det kan väl vara av kylan, hoppas de inte tagit någon mer skada...

Så, nu har jag jobbat två dagar, och nu har jag ledigt igen i två dagar, sen en halvdags jobb på fredag innan helg, det är en bra vecka det här! Skall till Stockholm i morgon bitti, med systrarna Sisters, skall bli mysigt! 

4 kommentarer:

  1. Ja det händer saker även om det är kallt konstigt nog. Jag hoppas det vänder nu och att vi kan plocka in lite trädgårdsblommor och liljekonvaljer snart. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. På sätt och vis är det bra att det går lite långsamt med våren och blomningen, för då hinner man njuta länge av varje växt när den slår ut. Men man vill ju inte att det blir så kallt att växterna tar stryk.

    Hälsa Stockholm!
    Karin

    SvaraRadera
  3. Ja, det växer i rabatterna trots kylan. Hoppas värmen kommer snart!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte att du fått samma sjögång med 2 m höga vågor som vi fick! Men det gick riktigt bra, jag låg ju ner hela tiden!!
    HA SÅ KUL
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!