söndag 25 juni 2017

Island Games

Nej, det är inte medeltidsveckan som har startat i förtid, det är Island Game som hade invigning igår! 
Gotland är i år värd för Island Game, med i år 23 deltagande öar, och sammanlagt ca 2400 idrottare - det är stort! Vissa är riktigt långväga resenärer, från Bermuda, Falklandsöarna och S:t Helena!
Invigningen startade med en lång parad med alla deltagare och tränare, som gick från Östergravar genom hela innerstan.
Efter en regnmulen dag sprack det upp och Visby visade upp sitt vackraste jag.


Gotlandstruppen gick sist, och med ca 250 deltagare blev det en lång rad med folk! Längst fram gick gymnastiktruppen, som jag då håller mest tummarna för, eftersom min dotter är med där! 😉
Nu hejar vi på alla gotländska idrottare! 

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj så mycket folk i Visby till midsommar, inte visste jag om detta arrangemang om Island Games, men vad trevligt med denna tävling.
    Givetvis håller vi tummarna för Gotländska idrottare.
    Det hade varit roligt att få beskåda detta och att få heja fram sitt egna Ö.

    Sommar kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Hade inte en aaaning om att det var Island Games här i år! Men så är det när vi inte längre har någon tidning. Får nog börja prenumerera på GT igen. Men å andra sidan har jag inte heller varit till någon trädgård under Trägårdsveckan. Har inte hunnit, har haft fullt upp här hemma.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!