torsdag 22 juni 2017

...och snart har jag en altan med

Det är mycket nu, om man säger så. Har semester, men det betyder bara att jag byter skrivbordsjobb mot "hantverkarjobb"....😑 Vi varvar hallprojektet med altanuppfräschning, eller vad man skall kalla det. Vårt altanräcke har sett trist ut ett par år, och i år skulle det målas, så var det bestämt. Men i ett svagt ögonblick - tror det var när jag insåg hur mycket vi (läs jag) har som skall vitmålas år ut och år in.... så nappade jag på mannens förslag om ett annat typ av altanräcke. Som innebär mycket mindre målning.....Har varit emot det, men som sagt, mannen hade väl nån slags manlig intuition (om det finns någon sådan? 😜) och valde rätt ögonblick och jag veknade. 
Jag hann inte mer än saga ja, så hade han tagit bort räcket på långsidan, och nu har jag målat stolparna, som skall vara kvar. Kortsidorna får vi ta i höst, för tiden räcker helt enkelt inte till, och på nåt sätt vill man ju liksom kunna använda sin altan sommartid... 

...och det är ju liksom lite svårt när det ser ut så här hela tiden.... 

...det är lite rörigt just nu.... men snart så, har jag en altan igen...😏

1 kommentar:

  1. Ja du, alltid har man "något" att pyssla med när man är husägare!
    Jag kom precis in efter att ha fixat i växthuset; Dammat, torkat, klippt, ansat och nu är gubben där ute och dammsuger. Det kan ju tänkas att någon av lunchgästerna i morgon vill titta.....
    Maten är planerad och det blir naturligtvis sill, lax och jordgubbar. Men...kanske i lite ovanligare tappningar än dom vanliga varianterna. Så allt det ska jag förbereda ikväll.
    Samt testa vår nya spishäll som elektrikern (vår kompis) var här igår och kopplade in. Sen har Rolle monterat den i bänken och tagit bort ALLA fina kastruller som inte fungerar längre. Av den anledningen var jag emot induktionshäll tidigare, men jag gav mig nu. Precis som din gubbe valde han rätt ögonblick att påverka mig..... *fniss*
    TREVLIG MIDSOMMAR
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!