fredag 13 oktober 2017

Fredag igen...

Redan fredag igen, och den trettonde dessutom... Hoppas det inte innebär några hemskheter av något slag 😖 
Såg att Blommig fredag körde igång igen. Vilket innebär en massa blommiga inlägg runtom bland bloggarna ;) Härligt, blommor förgyller livet enligt mig! Det kom lite plötsligt bara, så jag visar bara ett par nyheter hemma hos mig, som jag köpte förra helgen när "min" handelsträdgård firade 35 år, med 35 % på allt i plantskolan. Jag fyndade en lite lägre sort Kärleksört. 



Samt ett resligt exemplar av Miscanthus sinensis Malepartus. Köpte ju ett sådant gräs för ett par år sen, men det har tyvärr dött (överlevde inte vintern i kruka, som annars gräs brukar göra) och jag har velat ha ett igen. Gick faktiskt och sneglade på det här exemplaret i somras, men då var jag lite för snål, och tyckte det var lite tillstukat och inte så vackert exemplar. Men nu var det ju nedsatt, och dessutom gör det ju inte så mycket nu hur det ser ut, bara det överlever vintern förstås så jag får njuta av det nästa säsong! Nu är det bara den lilla detaljen kvar, att jag skall hitta en plats att plantera det! Hoppas på lite trevligare trädgårdsväder i helgen, det finns en del att ta tag i där ute faktiskt... 

Önskar er en trevlig helg! 

4 kommentarer:

  1. Njae, jag är inte så intresserad av att plantera på hösten - även om det kanske är battre för en del växter! Det är ju så blött och så kallt och så grått och så.....Nej, jag sitter hellre inne och tittar ut på tristheten!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Det var fine kjøp :) God helg!

    SvaraRadera
  3. Fint! Ja man borde kanske plantera lite höstfint i krukorna. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket vackert gräs! Måste införskaffa lite fler :-D
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!