onsdag 11 oktober 2017

Ny kompis i köket

Jag är ju lite fånigt förtjust i cremefärgade köksmaskiner, det har jag ju berättat förut. Och nu när min gamla trotjänare, elvispen Philips hade lagt av, efter 35 år (!) i min tjänst, var det dags för en ny. Ja, det är sant, jag fick den när jag flyttade hemifrån, och den har använts flitigt. Ok, den har levt på övertid ett tag, sladden har vi fått tejpa på ett ställe, så javisst, det var dags att säga adjö. Och en elvisp behöver väl egentligen inte vara så där värst snygg, den står ju inte framme precis... men ändå, om nästa elvisp tänker hålla i 35 år den också, så det kan ju vara den sista elvisp jag köper! Nu är det väl inte troligt att dagens maskiner håller så länge, men man vet ju aldrig. I alla fall, jag ville ha en snygg sak, så jag kan känna mig lite "lyxig" när jag står där och bakar eller vispar upp en skvätt grädde till kakan...😙 Så det blev en: 


Kitchen Aid! Välkommen till mig, nu bakar vi nåt gott tillsammans! 

4 kommentarer:

  1. Oj har den hållit så länge! Helt otroligt. Nu var du värd en ny, och det var en riktig snygging som flyttat in hos dig. Lycka till med den.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Wooow! Ja du våran har också gått i pension. Den är säkert 25 år. Jag måste nog inte köpa någon ny eftersom jag knappt bakar. Men man kan ju behöva vispa lite grädde ibland. i får se. Lycka till med din och du bakar ju massor Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Gillar också cremefärgade köksmaskiner! Din nya elvisp har ALLT för en lyckad sockerkaka hi hi...
    Torsdag igen, regnet öser ner men snart är det helg igen, tjoho!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  4. Jag har också skaffat mig en ny kompis i köket. Men min är inte adel... snarare borgare, hihi!

    Ha det fint i höstrusket!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!