söndag 21 oktober 2018

Höstvackert

Jamen är det inte oerhört vackert just nu? Naturen gör allt sitt bästa för att ge oss en sprakande avslutning på föreställningen, av färger och högre klarare luft, innan den går till vila och bidar sin tid inför nästa säsong... 

Älskar att gå i skogen, höra prasslet av löv under fötterna... 

eller här vid havet, och hänföras av de här vyerna!
Tröttnar aldrig på den här utsikten! Och älskar hösten mer och mer, för varje år som går. Tacksam att jag har lärt mig att inte bara tycka om hösten, den har även seglat upp och blivit lite av en favoritårstid! Jämte våren och sommaren förstås. Och vintern är ju inte dum den heller. Tänk va härligt att vi har fyra olika årstider, man hinner liksom aldrig tröttna 😊

7 kommentarer:

  1. Jag tycker lite som dig, hösten har blivit en favoritårstid. Det är fantastiskt vackert just nu.
    Dina bilder är underbara
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder! Sååå himla vackert. Jag gillar inte när hösten blir tråkhöst dvs. november. Soliga fina och klara dagar med färgsprak är kanon. Men jag är glad över våra årstider. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Skönt med skogspromenader nu, det prasslar skönt i löven. Visst är hösten fin,
    med alla sprakande färger. Inget går upp mot havet, ljuvliga bilder.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  4. Åååh! Jag älskar dina bilder. Det känns som jag är där och promenerar, både i skogen och vid havet. Kontrastrika promenader men båda så härliga på sitt sätt. Din översta bild på havet är fantastiskt fin med de intensivt blå färgerna tillsammans med höstfärgerna. Tycker också mycket om din översta bild där man vandrar på skogsstigen som ligger lite i skugga och ser ljuset och färgerna långt därborta. Hösten är en favoritårstid för mig också.

    Ha en fin vecka!
    /Anita

    SvaraRadera
  5. Det är helt underbart att ha 4 årstider!!! Var och en med sin charm. Ron som lägger sig nu tycker jag är underbar. Och sen får jag en chans att längta efter vår och sommar...

    Fin höstskildring och lovsång! Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Helt underbara bilder...hösten är ljuvlig men nu är det visst snö på gång!! Iskalla vindar idag och lika iskallt inne, burr...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Så fantastiskt vackra bilder från vår sagolikt vackra ö! Och visst är hösten en fin årstid, fast kanske inte just idag när det nästan blåser storm!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!