onsdag 2 februari 2011

Och nu något nyttigare!


Man kan inte äta semlor varje dag, så är det bara - även om man kanske skulle vilja det...Idag fick jag lust att göra något gott men lite nyttigare - så då gjorde jag en egen musliblandning som gick hem även hos barnen! Man kan ju förstås ta vilka flingor man vill men så här gjorde jag:
Lite lyxigare musli
5 dl havregryn
2 dl rågflingor
2 dl solroskärnor
2 dl havrekli
2 dl sesamfrön
1 dl råsocker
100 g hasselnötskärnor
Blanda 2 dl vatten och 5 msk olja och häll detta över musliblandningen, krama lite lätt med handen och bred ut detta i en lättsmord långpanna. Rosta detta i mitten av ugnen i 200 grader, ca 25 minuter. Rör lite då och då. När det är klart så blanda i 2 dl russin.
******
Idag har jag shoppat loss inne på Åhlens :o) Hade en 15% kupong på ett helt köp och då  måste man ju passa på! Köpte bland annat dessa rosa frukostskålar, som bara kostade 15 kronor styck! Muggen bredvid är från Rusta - också billiga, 9.90 styck. Det gör ju inget att saker är billiga ibland, eller hur?

8 kommentarer:

  1. Bra köp! Och precis som min gubbe brukar säga; Det gör ju inget att det är billigt!

    SvaraRadera
  2. Kul att få så god rabatt.
    Müsli är gott, länkade rätt så nyligen ett recept också. Gör man den själv så vet man precis vad den innehåller.

    Önskar dig en fin kväll.

    SvaraRadera
  3. Gott med egen tillverkad musli. Trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  4. Gott med hemmagjord musli,då kan man blanda in de riktiga godsakerna.
    Snygga fynd du gjort,jag gillar muggarna.
    Ha det gott vännen.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Gjorde oxå egen musli för nån vecka sedan. La ut det receptet jag med. Känns som man vet vad man äter då.

    Härligt att fynda.

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  6. Musli är ju så himla gott. Brukar också göra egen, men då "toppar" jag denmed torkade frukter, mums. Bra med grejor som både är nyttiga, goda och hemgjorda
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så gott med hemlagad musli! Jättefina fynd du gjort, man blir inte direkt ledsen när man hittar fina grejer billigt:)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag gör också egen müsli ibland och det är ju jättegott! Ibland smaksätter jag den lite extra, till exempel med kanel.

    Snygga skålar! Jag har nog fått pastellsjukan för jag dras åt allt som är rosa och andra pasteller. :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!