lördag 14 april 2012

Nu går vi ner i min källare...

Ja, nu kommer inga vackra inredningsbilder precis, men jag skall för första gången visa er och omvärlden lite från källaren. Det är knappt någon i släkten eller bekantskapskretsen som har varit där nere. Det finns helt enkelt ingen anledning, det här är en källare man förvarar saker i, målar, tvättar och that´s it, det är ingen plats för umgänge precis. Men nu har maken bestämt att här skall snyggas upp, han hade väl tid och ork över - vad vet jag...

Fas 1 är klar, och det är ett av rummen som vi har till förvaring. Maken har målat tak, satt upp OSB - skivor på den fula och trasiga stenväggen, målat dem samt så har ett klinkergolv lagts i, över betonggolvet. Maken har lovat att här kommer inte några spindlar att trivas i fortsättningen - JA! Han har till och med satt upp nät vid varje lufthål som behövs när man klär in stenväggar. Jag tror ju inte att det kommer att hindra de små (och stora *rys*) rackarna, men men, vi får väl se...

Har tyvärr ingen förebild - tänkte ju inte precis visa det på bloggen - men här kan man få sig en liten kik över hur golvet såg ut.


Som sagt ingen förebild, men om jag vänder mig om så kan ni få se hur det har sett ut i rummet bredvid under tiden....Håll i er nu!
Tada - fint va... Ni förstår att jag har blivit tokig varje gång jag skulle ha tag i nåt...

Efter källarrens  - massor till återvinningen -  och sortering så har jag nu plockat tillbaks så här fint =)

Och så har katterna fått ett litet hörn också. Här har vi nämligen vår utgång till kattgården, och här kan de gå ut och in lite som de vill, samt ha några liggplatser inomhus. Vi skall snart göra en lucka i källardörren också så de kan gå ner precis när de har lust och inte bara när nån är vänlig och släpper ner dem.

Så ja, det var första fasen, de övriga rummen får vi ta någon gång framöver, när tid och pengar finns!

5 kommentarer:

  1. Hej och tack för din röst hihi.
    Vi ska ha kvar golvet ett tag framöver och så får vi se mannen kanske har ändrat sig då :)
    Skönt med ordning och reda.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att få ordning, vad fint det blir. Inte dumt att få fint i källaren heller. Skönt för kissarna att kunna gå ut och in som de vill.
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det är nog livsfarligt med källare.....vi hade både källare, rejäl vind och förråd under snedtaket i vårt gamla hus, så jag förstår precis hur du menar. Det finns alltid nån plats att ställa in något på och aldrig hittar man något......
    Kan ju vara skönt att få rensa ut lite "gammal skit" emellanåt.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev och vilken ordning! Vår källare är ju inredd men som tur är använder vi rummen (annars hade man väl fyllt dem med "skit" misstänker jag) Men sen har vi ju, precis som Anette, en stor vind (där har jag aldrig varit) och ett par ytrymmen under snetaket. Dom där utrymmena rensar jag en till två gånger /år eftersom det då inte brukar gå att ta sig in där längre. Var alla saker kommer ifrån, det kan man ju bara undra? Där skulle behöva rensas nu igen, så det får jag väl ta itu med nån regnig dag =P
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det blir väl toppen med iordninggjord källare! vi har också källare och jag gillar det extra utrymmet, bara man håller ordning där...

    kram louise

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!