onsdag 5 juni 2013

Mysteriet löst

Helt plötsligt låg den där på skrivbordet - fråga mig inte hur det gick till - den saknade etiketten på de fem tulpanerna jag satte i höstas, i nya rabatten framför köksfönstret.  Mistress Mystic var namnet och det kanske förklarar varför den bara dök upp så där =)
På tal om tulpaner, här i silverpäronrabatten satte jag ju bland annat 25 tulpaner, Elegant Lady. Än så länge ser man dem rätt bra, mot det omålade staketet. Men sen när även det blir vitmålat lär man ju knappt se dem, hur tänkte jag där? Till mitt försvar var de mycket mer rosa på bilden.


Fast i närbild är de rätt läckra med liten lila rand som står sig fint mot alliumen i bakgrunden.

Efter en ledig onsdag var det ledigt i morgon igen, och det gör ju inte direkt ont...!

 

4 kommentarer:

  1. Vilken vacker rabatt du har...tulpaner är så underbart vackra!!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det var riktigt snyggt med vita Tulpaner mot det vita staketet, eftersom det är lite olika nyanser av vitt så syns dem rätt bra och de passar ju fint ihop med Allium-bollarna. Fint med den rosa/lila randen!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Titti ovan, det var vansinnigt snyggt mot det vita planket och jag är en stor beundrare av den enormt välskötta och prydliga rabatten. Det är bara en dröm att kunna ha det här, jag börjar bli hatisk mot allt ogräs och tänker försöka utrota allt med ALLA medel. Och då menar jag även med gift....
    I ett par dagar har jag rensat bland stenar så fingertopparna nästan tappat känseln, men nu ger jag upp. Vid nästa - för det blir garanterat fler - rensomgång blir det roundup igen!

    SvaraRadera
  4. De var virkelig delikate og lekre. Fint selskap til alliumen;)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!