söndag 2 juni 2013

Lördagslat och söndagsfart

Tja, det är väl så jag kan sammanfatta denna helg. Efter festligheter i fredagskväll blev det en väldigt lat lördag hemma i soffan. Det passade jättebra för det ösregnade mest hela dan. Framåt kvällen "spottade" både jag och  vädret upp oss, och så var det dags för fest igen, bara tredje festen den här veckan! Men idag har jag varit pigg och vädret varit strålande, så idag fick jag desto mer gjort. Jag har jag bland annat klippt gräs* och fixat i trädgården, handlat och tvättat och varit på föräldramöte på kvällen, "bara" det andra den här veckan. Men det är ju så, allt skall hända den här tiden...

* gräset ja, jag strollade häromdan, och det passade ju bra eftersom det ösregnade igår. Så nu är det bara att vänta och se, nu lär ju typ hela gräsmattan vissna, så jag får väl leva med en brun gräsmatta ett bra tag framöver, men men det får jag väl ta.

I morgon är det måndag igen, och kortvecka! Och sen endast en vanlig vecka till innan semestern....!

2 kommentarer:

  1. ibland är det skönt med en lat dag
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Det låter ungefär som hos mig, fast tvärt om. Här regnade det idag och jag har mest slötittat på golfen på tv. Lite fart fick jag framåt kvällskvisten och bakade två sorters kakor, bara för att...

    Ha en bra kortvecka.
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!