onsdag 12 februari 2014

Jag fick en utmaning...

...av Susie på Stjärnarve, och nu har jag roat mig med att svara på frågorna, så vassegoa!

Vad brinner du för? 
Vet inte om jag brinner för nåt speciellt, jag är inte typen som står på barrikaderna eller bränner behåar precis. Jag är nog lite av en "lagomperson" som kanske inte alltid tar ställning, usch vad det lät mesigt men jag tror inte på att det som händer omkring oss alltid är svart eller vitt, oftast finns det nyanser och bakomliggande orsaker...

Det bästa som har hänt dig? 
Mina barn!

Det värsta som har hänt dig? 
Mina sex år som ofrivilligt barnlös var oerhört jobbiga, men det löste sig ju till slut!


Det bästa reseminnet?
Resan till Kina 2005. Ett intressant och spännande land, så olikt det man är van vid! Skulle gärna åka dit igen om det inte var för den långa flygresan....

Vilken klädstil har du? 
Typ jeans och tröja, eller byxor och tunika.

Varför ett husdjur? 
Har man katt är man aldrig ensam i badrummet...;) Nej, men man får så oerhört mycket tillbaka av ett husdjur och jag tror att man håller sig friskare till kropp och/själ med ett husdjur i familjen. 

Vilken är din hobby? 
Trädgård och inredning (vilken skräll va?). 

Favoritteveprogram? 
En intressant dokumentär eller svensk dramafilm tillhör favoriterna. Men jag tittar även gärna på såna här lättsamma underhållningsprogram som t ex Sveriges mästerkock, Hela Sverige bakar, Bonde söker fru, Let´s Dance och Melodifestivalen (ja, det som man behöver här i livet -  mat, kärlek sång och dans!) 

Gillar du att shoppa? 
Nja, det beror på vad det är... växter och inredning - JA! Kläder till mig själv - NEJ! Det är jobbigt att prova och att hitta nåt snyggt. De enda gångerna det är kul med klädshopping är när jag åker till Stockholm med mina systrar och shoppar med dem - för då har man smakråd och kombinerar shopping med trevligt umgänge!
Vinter eller sommar? 
Sommar! Även om jag inte vill ha det året om...

Gillar du såna här utmaningar? 
Det är allt lite smickrande att få en utmaning (tack Susie!). Sen är jag usel på att sända såna här utmaningar vidare, så jag får alltid lite dåligt samvete...

1 kommentar:

  1. Vad bra du hade svarat och nej det var nog ingen skräll att du gillade trädgård :) kram Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!