onsdag 30 april 2014

Tusentals blommor...

...har invaderat min gräsmatta, så till den grad att jag inte vet om den ens kan kallas gräsmatta... tusenskönematta kanske? Vilket fall som helst borde den både klippas och gödslas. I fjol använde jag Stroller - som tar allt ogräs - lite längre fram på säsongen, men det ser inte ut att ha någon långvarig effekt inte, tycker den är värre än någonsin... Och torrt är det med! Tänk att för en knapp månad sen skrev jag att marken var så lättarbetad... Det var då det, nu är det stenhårt och knastertorrt... och jag tycker nästan att gräsmattan, nej jag menar tusenskönemattan börjar se gul ut på sina ställen...

Nej, nu är det slutgnällt ;) Tro nu inte att jag inte njuter i det vackra vädret, för det gör jag verkligen! Nu är det valborgsmässoafton och jag önskar er en fin sådan! Elda lugnt i den torra marken bara!

4 kommentarer:

  1. Jo men visst är de vackra, men tusenskönorna kan ta över gräsmattan också, vad göra.
    Nä jag gör som med Maskrosorna jag låter dem få leva för de är ju så sköna, hi hi .. . . .
    Ett av barnbarnet sa för flera år sen att se mormor det ser ut som stjärnor trillat ner från himmeln. Visst var det vackert tänkt och så tänker jag nu, stjärnor som fallit från ovan.

    Trevlig Valborgshelg, kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Så såg vår gräsmatta ut innan maken började med stroller kombi. Nu ett par år senare finns det inte en tusensköna och inte mycket annat ogräs heller kvar så trägen vinner ;)
    Önskar dig en trevlig Valborg / Kram gittan

    SvaraRadera
  3. Här är det också mycket bellis, men efter strollning förra året har det blivit betydligt bättre. Så nog 17 hjälper det! Förut var de tinget gräs alls på innertomten, enbart bellis. Nu är det visserligen vitt men det ser i alla fall inte ut som det snöat igen helt!
    Och vilket ruggigt väder det är idag, både kallt och väldans blåsigt. Ska nog försöka ta det lite lugnt innan vi ska bort på middag - om jag kan hålla mig. Har 6 träd kvar att plantera.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Fast jag tycker de är ganska fina. :-) Men det är klart. Man kanske inte behöver ha dem exakt överallt.

    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!