onsdag 18 juni 2014

Öppen trädgård

Semester och trädgårdsvecka på samma vecka, såklart måste det bli några besök i de öppna trädgårdarna! Häromdagen besökte jag en trädgård inte långt från min egen, åtminstone inte i avstånd... I klass, design och stil är den däremot långt från min... det här var en trädgård långt utöver det vanliga, en fantastisk trädgård! En ombonad och mysig, asieninspirerad trädgård med många fina stilleben och arrangemang. Annika och John som har den här trädgården, är definitivt ett par med både öga för design och gröna fingrar! 






 


Jag ville knappt gå därifrån...

8 kommentarer:

  1. Ja, snyggt och stilrent. Absolut. Men jag föredrar nog ändå pion-fluffet du visar i ditt förra inlägg.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja det var en fin trädgård. Jag brukar säga att var trädgård har något speciellt. När man besöker trädgårdar så får man en hint om de som bor där. Lite som "sådan hund , sådan husse". Visst är det så ? ;)

    SvaraRadera
  3. Häftig trädgård men jag gillar nog mer den "lite busiga" stilen. Kul ändå att gå o kolla i andras trädgårdar. Jag kommer inte iväg på nån i år för jag ligger sjuk=(((.
    Ha det gott. /Knatten

    SvaraRadera
  4. Fantastisk trädgård, men jag tycker att din är precis lika vacker - fast i en helt annan stil!
    Jag har ju ingen visning i år och hade tänkt mig se en massa och göra lite reportage till Trädgårdsamatörernas hemsida, men..... Inte 17 har jag hunnit med att titta på någon annans än min väninna Lisas i Levide- Och den har man ju sett ett antal gånger. Men den här gången var gubben (och Santos) med så det va rkul att se hans reaktion. Han har inte sett den på 5-6 år och blev vederbörligt imponerad! Det har ju hänt massor hos Lisa..... :-)
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Ja, där var det välarbetat. Det finns många trädgårdsstilar jag kan tycka är fina, på sitt sätt. Allt skulle däremot inte göra sig här hos mig.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Verkligen imponerande. Det gäller ju bara att få det i rätt harmoni.
    Ha en trevlig Midsommar

    SvaraRadera
  7. Kul med besök i andras trädgårdar. Alltid kan man få någon idé till den egna täppan... Och om inte annat en stunds njutning. Gillar den sista bilden och den delen av trädgården bäst. :-)

    Trevlig midsommar!
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Den ser väldigt fin och genomarbetad ut. Kul att det finns entusiaster och som vågar hålla sin egen stil.
    Kram Luna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!