fredag 15 april 2016

Vårens första...

...pionbild - lovar att det kommer fler! Jag vet, bilder på pionknoppar som sticker upp ur en brungrå massa är kanske inte så roliga i sig, men för en pionälskare som mig är det nåt alldeles speciellt att se de första små röda skotten! 

Några har kommit ännu längre! Nu börjar tiden när man bara måste ta sig en sväng runtom i trädgården när man kommer hem, för att se vad som hänt. 

 Vårens första blommande perenner hos mig, är Primula, här Bollviva.

...och här en liten rosa Primula som jag köpt i krukväxtform och planterat ut. Äntligen lyckades jag, i det här inlägget från förra året kan ni se den här blomman när den var nyköpt, och jag gnällde över att jag aldrig lyckades hålla dem vid liv så jag kan plantera ut dem, men med den här gick det alltså bra! Se där, man skall aldrig ge sig! 

Men nu ger jag mig för denna gång - önskar er en riktigt fin vårhelg! 

6 kommentarer:

  1. Härligt med våren hos dig ett måste att ta en sväng varje dag i trädgården annars fattas nåt tycker jag och för varje dag som går kommer nåt nytt.
    Ha det gott och njut
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Jag njuter med dig! Hoppas din helg bli fin.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Jag är ju väldigt förtjust i pionbilder jag också, de där första röda skotten är så fina!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Dina Pioner har verkligen kommit långt, ser så fina ut.
    Trevlig helg / Marika

    SvaraRadera
  5. Mina pioner är också på gång men inte har de kommit så långt som dina! Härliga tid, nu njuter vi!
    Ha det fint!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också pionskott! Dom förebådar att det snart blir varmare och skönare - vilket kan behövas!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!