fredag 28 september 2018

Bästa sommarminnet

Vad var det som hände? Nu går vi snart in i mörka oktober, det som nyss var sommar?! Och i går såg jag personal som plockade upp små plastjulgranar i en affär?! 😱Alltså va?!

Nåväl, tur vi har foton att titta tillbaka på, och om man vill hänga med på Trädgårdsfägrings tema denna vecka - och det vill man ju - så är temat Bästa sommarminnet! 
Det bästa med denna otroligt varma sommar... det var nog alla sköna bad! Har väl aldrig badat så mycket som i somras! Det var ju enda gången man "stod ut", när ens lekamen var nedsänkt i vatten liksom... 
Men nu skall det ju handla om trädgårdsfägring... 
Men kan ändå inte låta bli att nämna det här med värmen igen, och torkan... Så hur konstigt det än låter så hände något den 29 och 30 juli som känns som ett fint sommarminne...  Det regnade!😜  47 mm på två dagar efter att inte ha fått något regn på över tre månader, det gjorde gott för ett trädgårdsnördshjärta! 


Något som var väldigt roligt och utanför min comfort-zone... och som är ett roligt minne, var att jag var med i Öppen Trädgård för första gången, den 19 juni! 


Och som inte det var nog så var jag också med i Tusen Trädgårdar den 1 juli.
Ett projekt som äntligen - efter några års väntan -  blev klart var vår torkställning. 
Så ett fint minne får väl  vara när jag kunde hänga tvätt ute på den, för första gången...😅

Inte för att det har med trädgård att göra, men när min stora tjej tog studenten är ju ändå sommarens allra finaste minne för mig! Vädret var perfekt, allt klaffade och dottern var så nöjd, och det värmer ett modershjärta!

6 kommentarer:

  1. Sköna härliga varma sommarminnen... nu kommer underbara hösten med sina!

    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Härlig tillbakablick på sommaren, en sommar som kanske går till historien, vem vet;)
    Modigt av dig att både ha öppenträdgård och vara med i 1000trädgårdar. Men din trädgård är ju superfin, så besökarna måste varit mer än nöjda.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Fina minnen allesammans tänker jag. Skönt att inte bara trädgårdsbesökarna var nöjda utan att du också blev nöjd med dagarna som du visade trädgården. Kan väl förstå det där med komfortzonen.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga sommarminnen...underbara bilder av denna sommar!
    Ja snart oktober och snart jul ha ha. Men plastgranar redan?? Inte klokt!
    Ha en fin söndag.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Pfrecis som dig har jag inte riktigt fattat att sommaren 2018 är över! Vart tog den vägen!? Trots att den var så otroligt lång i år, så känns det ändå som om man hade behövt ett par månader till. Och det där med julgrejor redan nu är hemskt.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Hvor det lyder som den mest vidunderlige sommer ever.
    Det lyder som en sommer fra en drøm eller fra ens barndom.
    Fantastisk at kigge tilbage på så skønne minder.

    Klem
    Charlotte

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!