söndag 2 september 2018

Hej Höst!

Vilken härlig start på hösten det har varit. Två sköna dagar har september inletts med. Nästan lite sommarkänsla ändå med varmt och soligt, men september är en höstmånad för mig, oavsett temperatur och väder. 

Jag har hunnit fira både min syster och svägerska, som fyllt år, blev utbjuden på gofika på Krusmyntagården av svägerskan, och bjuden på middag av syster. Igen! Dock denna gången hemma hos henne ;) 

Sen har jag donat här hemma, både ute i trädgården och inne. Egentligen skulle jag väl bara varit ute i trädgården och utnyttjat det goa vädret, men jag hade lite kvar att göra inne. Som att sy gardiner till exempel. Eller sy upp och ändra färdigsydda om man skall vara petnoga. Sen är det lite annat som är eftersatt, som tvätt, renbäddning och annat "skoj". Men det blir väl fler sköna dagar framöver hoppas jag. Skulle verkligen behöva jobba i trädgården, ogräset frodas för fullt..! Fick i alla fall gräset klippt nu, det var högt kan man säga... 

Men i alla fall, med några höstanemoner och "höstheader" välkomnar jag hösten! 

4 kommentarer:

  1. När jag bodde i Stockholm så var september en höstmånad, men här på ön är det helt klart en sensommarmånad!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Ja, september är höst, men det får gärna vara en varm och skön höstmånad. :) Fina höstanemoner du har! Hoppas syprojekt och annat gick bra.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Åhh så vackra höstanemoner hos dig - har precis planterat några hos mig. Dom har en tendens till att inte komma tillbaka året efter.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Fint med höstanemoner. Jag skulle behöva jobba där ute men det finns ingen ork kvar efter jobbet. Det får bli till helgen. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!