torsdag 27 december 2018

Min jul


Julfirandet avlöpte som det gjort de senaste åren. Med julmiddag hos oss på julafton, med makens släkt, och än en gång kom även hans son och familj hit till Gotland för att fira jul med oss! Alltså blev vi 10 personer runt bordet.   


Och så juldagsfika med min familj. Som bara blir större och större... denna gång var vi 22 personer! Jag säger bara - tur att vi inte håller på med julklappsutdelning med så många inblandade! 




Jag hade bullat upp, som vanligt... Kanske lite för mycket, som vanligt...😏 Men det är ju så roligt att baka och man får väl passa på vid såna här tillfällen...
Det blev fullt i vårt vardagsrum, både runt det här bordet och vid soffbordet. 

Och så har vi pusslat förstås! Eller det är väl mest jag och bonussonen som pusslar... en tradition vi har hållit på med sedan han var 7 år, och nu är han 36, lite kul att han ännu tycker det är viktigt för julstämningen! Men nu har han åkt hem och jag har lite kvar av pussel nummer två vi började på. 
Nu skall jag jobba i två dagar. Sen skall jag vara ledig i en vecka. Och göra ingenting hade jag tänkt. Som omväxling mot i december, som var rätt hektisk, som vanligt...

8 kommentarer:

  1. Härligt med traditioner även om det blir trångt emellanåt. Skulle gärna vara med och trängas på ditt julkaffe... jag vet ju att du bakar sååå mycket gott!
    Idag ska jag på födelsedagskalas hos bästa svägerskan... godaste lutfiskmiddagen väntar, en tradition som är en riktig längta!

    God fortsättning!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Härligt! Tänk så mycket gott man har på julen. Pussla är inte riktigt min grej, är nog för rastlös för det tyvärr. Måste fråga vad de gröna mumsbitarna är för något. Ser riktigt goda ut. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Det gäller att passa på när tillfälle bjuds. :) Ser som vanligt så gott ut!
    Låter bra att du ska vara lite mer ledig.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Beautiful and delicious pictures. Have a happy week. Greetings.

    SvaraRadera
  5. Tittar in och önskar ett fantastiskt 2019!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Låter att du haft en härlig jul :) Julkaffebrödet ser härligt och varierat ut.

    Gott Nytt År! Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Det låter som ett ordentligt firande!
    Här var vi 8 på julaftonen och sen har det bara varit gubben och jag här hemma.
    Ingen av barnen har någon respektive just nu och det enda barnbarnet vi har är min sambos 9-åriga barnbarn.
    Mamma ville inte komma hit och min Alzheimerssjuka pappa var på korttids.
    Vi har ingen tradition att umgås till jul med min syster och gubben min har inga syskon.
    I år bakade jag bara lussebullar och pepparkakor, vi har ju ändå inget speciellt julfika. Men samtidigt känns det lite trist då det är sååå roligt att baka!
    Men det finns ju fler tillfällen till bakning under året!
    Ditt julfika hade jag gärna varit med på! Vilket fantastiskt fikabröd! Även jag blir nyfiken på de gröna rutorna! Vad är det?

    Önskar dig ett gott slut på året och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    kram / Maria

    SvaraRadera
  8. Låter som en helt fantastik skön jul, härligt! Nu stormsteg mot ett nytt år :)
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!