fredag 27 mars 2020

En blå sjö


Fredag igen och en liten trädgårdsbild från min lilla täppa, som faktiskt är full av Scilla, tror baske mig jag har fler här än vad jag hade i stora trädgården! Kanske inte ett blått hav direkt, men en liten "sjö" i alla fall... 😀
Någonting som det inte var fullt av, så var det människor på bion häromkvällen! Jag och dottern var och såg The Peanut Butter Falcon (rekommenderas!) och det var hon och jag, samt ett litet sällskap till, på tre personer... Så det kändes rätt säkert ändå, ur smittosynpunkt... 

Stor kontrast till när jag var på bio den 8 mars, och såg Mia Skäringers No more fucks to give. Då var hela salongen fylld, och vi till och med applåderade efter filmen, det har jag nog inte upplevt på bio förut! 

När vi ändå är inne på bio, så kan jag även rekommendera filmen Catwalk! Har ni inte sett den så se den om ni får tillfälle, om eran biograf är öppen eller sen när den blir det! Helt fantastisk är den! Ta med näsduk för den berör! 

7 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild på din blå sjö Gunilla! En riktig glädjebild full av ljus, färg och vår!
    Tack för filmtips, Catwalk och Mia Skäringers film har jag tänkt att se, så småningom, men The Peanut Butter Falcon kände jag inte till. Det händer inte ofta att det applåderas efter filmer men det är häftigt när det händer. Minns en sådan upplevelse. Vi var i Los Angeles när den första Die Hard-filmen med Bruce Willis hade premiär. En kväll gick vi och såg den. Och där applåderades det inte bara efter filmen. Folk skrek, gav råd till Willis och applåderade under hela filmen. Och där satt vi, två tysta svenskar och undrade vad som hände. Men en kul upplevelse var det :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Underbart med en liten blå sjö. Mina scillor har inte börjat blomma ännu. Njut av våren. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Draga Anita,
    Poza lacului albastru este mirifica! Imi imaginez cum e sa ai aceasta realitate la piciorele tale.
    O primavara insorita, in contiunuare!
    Imbratisari, Mia

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig sjö du fick som bonus vid flytten! Vårlökarna är så härliga när de kommer nu.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Ja man behöver "ett blått hav" nu...bra tips på filmer också :) Tack!
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera
  6. Vacker "sjö".
    Här i Wales är allt stängt, ingen bio. Bara livsmedelsaffärer och apotek öppna. Vi får gå en liten promenad nära hemmet varje dag.
    Önskar dig en skön söndag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!