måndag 30 mars 2020

Ommålat kök

Sådär ja, då var köket färdigmålat. Tog ganska många timmar, men nåt skall man ju fylla sin tid med, eller hur? 😆 
Före. Ikeas Bodbyn grå heter luckan. Det är väl egentligen inget fel på färgen, men för mitt lilla kök, med bara ett fönster mot öster, blev den alldeles för mörk! Och den gråblå färgen var inte snygg mot det gråbruna golvet! Jag hade ju egentligen velat ha en riktigt ljus grå, men som jag sa i ett tidigare inlägg, den färgen jag började måla med visade sig vara ljusblå i ett visst ljus.. så jag gick på ett säkert - och visst, lite tråkigare - kort, nämligen vitt! 
Efter.

Före, annan vinkel. 
efter

Fyndade en liten låda på inredningsbutiken Landa nu i helgen, den hamnade här till att börja med. Där hittade också en knoppbräda, men den får ni se en annan gång.


Hade ju tänkt tapetsera om i köket också. Har inte bestämt om det blir nu eller om jag skall vänta. Den här är det ju egentligen inget fel på, mer än att den blev lite ful i hörnet mot skafferiet, eftersom jag fick ta bort lite för att komma åt och måla. Men annars är den inget fel på, då finns det egentligen betydligt tråkigare tapeter som behöver bort här hemma.. 😆

Jag är i alla fall nöjd! Lite ljusare, och dessutom snyggare mot golvet! 

7 kommentarer:

  1. Men Gunilla! Så jättesnyggt det blev! Vilken skillnad på ljus. Och jag måste säga att tapeten kom mer till sin rätt mot de vita luckorna. Tycker den är snygg. Och jag antar av resultatet att du kom på hur du skulle få bort luckan från den integrerade diskmaskinen :) Du kan verkligen vara jättenöjd!

    Sköt om dig och ha en fin kommande vecka!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Oj så ljust och fint det blev. Även om jag gillade det gråa så fattar jag att du är nöjd. Jättefin låda du hittade också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Nu har du ett kök där det är lättare att andas. Vilken skillnad, så fint! Men jag vet vilket jobb du gjort, heja dig!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Så flott kjøkkenet ditt ble! Jeg liker ting litt mørkere enn at alt skal være hvitt fra topp til tå.

    SvaraRadera
  5. Visst blev det ljusare och det vill man ju ha i ett kök! Det är ju en arbetsplats där man verkligen behöver se vad man håller på med!! Fast ärligt talat så gillade jag det grå också.
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Jättefint!
    Så mycket ljusare. Du kan vara riktigt nöjd!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Superfint! Så ljust & fräscht! Även om mitt hem är ganska så "dysterkvist och beige" så vill jag ha köket ljust...
    Bra jobbat och du har det så fint :)
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!