söndag 15 mars 2020

En föränderlig värld


Så kom det då, "äntligen"... snön jag gått och väntat på... Dock lite väl sen leverans, hade ju tänkt mig där i december, januari kanske...😏 kanske att vädergudarna och Post Nord har nån slags samarbete, vad vet man..? Världen är ju lite upp och ner nuförtiden.... 

Eller så ville vädret göra nåt drastiskt, så vi skulle få lite annat att prata om, än Coronaviruset som upptar mediaflödet, och våra tankar och påverkar våra liv. 

Men tänk ändå, vad det här kan förena oss, världen över! Det blir nån slags global gemenskap. Och vilka drastiska åtgärder som faktiskt kan sättas in, när det väl behövs. Tänk om klimathotet kunde tas på samma allvar, av makthavarna och alla människor världen över... En fundering bara, det skulle gå om vi alla hjälpte till...
Oavsett årstid är det fint i skogen, vitt av snö nu, vitt av vitsippor om någon dryg månad... det ser jag fram emot! Och skogen är väl en rätt så Coronafri zon...


Jag har inte bunkrat vare sig vita bönor eller toapapper, förstår inte riktigt vitsen med det? Men däremot tänker jag åka och köpa två burkar färg idag, in case of att jag hamnar i karantän ett par veckor. Har nämligen börjat måla köksluckor... 😏
Ta hand om er! 

4 kommentarer:

  1. Håller med dig om klimathotet... visst skulle det gå! Kanske det här är ett skrämskott som får makthavarna att tänka? I så fall... hurra för skrämskottet! Annars är det otäckt och mycket skrämmande. Och som du säger... vad gör väl lite snö i fel månad?

    Ta hand om dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Det där med att måla tycker jag låter som ett perfekt karantänsjobb - lycka till!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Jag målar också. Jag är i karantän och tack och lov för färgburken som vi köpte för ett tag sedan. Spännande med dina köksluckor vill se... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från en försenad vinter. Ja världen är verkligen upp och ner nu. Men naturen och våren fortsätter som om inget hänt. Vi får försöka hämta kraft där. Vi har inte heller bunkrat men många andra har gjort det för hyllorna är tomma. Många har nog toapapper för ett år framåt.
    Och till sist, så spännande att du börjat måla köksluckor. Ser fram mot att se bilder, älskar ju att följa dina renoveringar som du vet :)

    Ha det bra och ta hand om dig!
    Kram Anita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!