lördag 11 september 2021

Höstfägring

NU kom värmen åter! Den försvann ju där i juli (?) men idag har det varit sommarvärme, nästan så jag kände mig lite smågnällig igen.. ni vet så där som jag var i somras när det var som varmast... hahah, nej, men visst var det skönt med lite värme, man skulle bara ha varit vid stranden, men så långt har jag inte kommit. 
Jag som har fixat lite höst i ett par krukor! Ljung och Alunrot, de sätter höststämning tycker jag. 


Inomhus är det gladiolustid, och man får ju rätt mycket för pengarna, de är högresta och så är de ju ofta till rätt så skapligt pris, fem stycken för 75 kr tycker jag är helt okej! 


3 kommentarer:

  1. Ja det är en liten "mellantid" nu. Ibland höst, ibland sommar :) Varma dagar, kyliga nätter...
    Kvällarna är helt galet vackra och sådär disiga, jag gillar september :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Fint med ljung både i kruka och vilt i naturen. Jag önskar att det kunde bli lite varmt ett tag till. Gladiolus sådär i hög vas, mycket fint. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Dina krukor blev fina och gladiolusbuketten är också läcker. Längesen jag odlade dem nu. Var augusti kall? Jag glömmer så fort - men spontant tänker jag varmt och torrt. Men nu har jag fått lite gott med regn igår och inatt och det är jag väldigt glad för :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!