onsdag 1 september 2021

Återvinning

Första höstdagen och jag inleder med en försommarbukett på bordet? Nja, faktiskt inte. Om ni ser noga så är det faktiskt en vit flox i buketten, och det är väl det enda som bevisar att buketten är plockad nu och inte i början av sommaren. Men annars är där blommor som egentligen blommar på för- eller högsommaren, och nu kommit med ett andra flor. Daggkåpa, pipört, stjärnflocka och stäppsalvia. Fint när de kommer igen, om än i en något mindre omfattning. Är det det som kallas för återvinning kanske? De blommar åter, och är en vinning för rabattägaren... 😚

Men förutom att jag njuter av sommarblommor, så gillar jag att hösten är här!  Jag ser fram emot naturens skiftningar som är så vacker om hösten, jag ser fram emot innemys i soffan framför någon bra serie, och jag ser fram emot att gräva lite i trädgården. Vet bara inte vad jag skall gräva ännu, men det kanske kommer någon idé snart 😊

Och ny årstid betyder att jag byter header, alltså rubrikbilden som är överst på sidan. Och höstheadern tycker jag nog är min allra vackraste. Höstfärger alltså, det är nåt extra!

1 kommentar:

  1. Oj oj så fint. Jag vet inte riktigt vad jag pysslar med. men några blommor har jag inte plockat på ett tag. Dax att ändra på det. Jag längtar inte till att boa in mig det är för tidigt. Hela augusti regnade bort här och kallt som bara den. Fin header. Kraaaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!