fredag 22 oktober 2021

I tevesoffan

Eftersom vädret har varit lite blandat den här lediga höstveckan, så har det även blivit en del tevetittande. Bland annat har jag kollat igenom den svenska dramaserien Deg. Nu gillar jag egentligen inte vare sig våld eller när det blir för spännande, men jag gillar svensk drama, och när jag väl började titta så var jag ju tvungen att veta hur det gick. 

Favoriter annars vad gäller svensk drama, som jag kommer på så här på rak arm, är annars serier i stil med Vår tid är nu, och Fröken Frimans krig. Det är min Cup of Tea..! Går vi längre tillbaka i tiden, så gillade jag Raskens, Den goda viljan och Hem till byn. Det var grejer det! Såg faktiskt om Raskens bara för ett par år sen, den höll ännu men jag tror inte dagens ungdom skulle klara av hastigheten, eller snarare brist på sådan...Långa sekvenser var det...😏 

Några mer moderna serier som jag gillat, är Bonusfamiljen, och Tunna blå linjen (riktigt bra!) och båda kommer snart med nya säsonger, något att ser fram emot! (I-lands-) "Problemet" med nya säsonger är bara att det oftast bara släpps ett avsnitt i veckan. Jag som blivit en sån där binge-tittare (nytt ord som jag fick lära mig idag, inne hos Fröken Grön 😀) som vill se många avsnitt på en gång... 

Har jag glömt någon bra svensk dramaserie? 

5 kommentarer:

  1. Ja, vad vore livet utan TV-serier att frossa i!

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj sån samma smak vi har!

    Hoppas helgen ger resultat så du får annat att titta på!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Här är en till med samma smak även om jag gärna ser lite action ibland också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så fin din höstträdgård är! jag är rätt kass på svenska serier... Ska börja titta på den danska 'Kastanjemannen'.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ja nog är det skönt där i soffhörnet med några bra serier! Deg har jag inte sett...nu pratar många om serien Kastanjemannen. Får väl ta en koll. Jaaa Raskens och Hem till byn...favoriter. Vår tid är nu också. Sen gillar jag ju Downton Abbey....morden i midsommar...ja listan kan bli lång!
    Kram denna soliga söndag från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!