fredag 19 november 2021

Än så länge är det höst...

Fredag igen, och helg, skönt! Vi har bara passerat lite drygt hälften av november, och ändå känns det som det är jul snart! För nästa helg är det advent, hur gick det till?? Nu är det ju tidig advent i år, i och för sig. Men som vanligt är jag inte riktigt redo när alla andra är det, suget och stämningen vill inte riktigt infinna sig. Jag vet att det kommer, när jag väl börjar plocka fram det röda och gröna så tycker jag det är mysigt. 

Men den här helgen tänker jag ännu njuta av höstfärgerna, som jag mer och mer har kommit att gilla, ju äldre jag blir.  


Nu soffmys, med en eller annan katt i knäet! Och så ett glas rött kan man väl få ta... Måste ju vänja mig vid det röda som komma skall, och då kanske jag kommer in i lite adventsmood, eller vad tror ni...? 😅
Trevlig helg! 
 

5 kommentarer:

  1. Wooow så härligt och mysigt det ser ut i ditt soffhörn. Ja lite advent kanske kan få fart på humöret. Vilken underbar bukett. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja det är något visst me de där höstfärgerna i rött, orange och aprikos! Stort gilla! Det där knallröda juliga har jag lite svårt för här hemma...
    Nåja vi drar oss framåt advent nu och det blir nog bra i vilken färg som helst :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och vilken fin bukett. Klart du ska ta dig ett glas rött:).
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Superba atmosfera! Imi place enorm de mult confortul, caldura, culorile, bunul gust obtinut prin decorarea camerei tale.
    Imbratisari,
    Mia

    SvaraRadera
  5. Du har ett så harmoniskt och mjukt hem. Dessutom i mina färgskalor!
    Älskar den här före-advent-tiden. Att få längta lite efter (ännu) mer tända ljus och
    Stjärnor i olika former. Du hinner nog ikapp ska du se...

    Snart ett inlägg om Elsas kattungar? Ser ju på insta hur gulliga de är!

    Glad lördag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!