tisdag 16 november 2021

Årets bästa

Om en skulle ta och trädgårdsblogga lite. Det var ju liksom det min blogg handlade om från början. Men som det förstås har blivit mycket mindre av. Mindre trädgård = färre trädgårdsinlägg.  
Men en liten plätt har jag ju trots allt, och i somras blommade alla mina fem pioner riktigt bra, för att vara inne på andra året efter flytt. Inga tjuriga pioner här inte! Så det får nog vara Årets bästa, som är temat för Trädgårdsfägring denna vecka. 

Dock blommade de av ganska snabbt, men vem gjorde inte det i den värmeböljan som var... 😏
Sen gillar jag ju stäppsalvia, och kombon rosa fluffbollar med lila spiror är inte dum. Sen har man glädje av dem rätt länge, och klipper man ner dem kan man få ett andra flor. Så även de kvalar in i kategorin Årets bästa! 

7 kommentarer:

  1. Åhh vad man längtar till sommar igen även om adventstider är mysigt det med. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Draga mea,
    Oooo, vara cu minunile este o amintire destul de departe! Cat de frumosi pot fi bujorii...
    Acum o sa ne bucuram de sarbatorile iernii.
    Multe salutari,
    Mia

    SvaraRadera
  3. Vilka fina, otjuriga pioner du visar, de verkar gilla sitt nya läge. Astrantia är en favorit hos mig och den passar ju jättefint med pionerna. Precis som stäppsalvian. Härliga bilder.

    Allt gott! Ulrika

    SvaraRadera
  4. Oj så glad jag blev av dina härliga bilder!! Pioner och stäppsalvia - måste absolut vara årets bästa :) En bästa årstid också...jösses så mörkt och grått det är nu...så tack för dina härliga bilder!!!
    Kram från andra ön & Titti

    SvaraRadera
  5. Så otroligt vackert - och somrigt - du hade i din trädgård! Det blir ju inte sämre för att trädgården är liten, ibland kan det bli extra fint för man kan hålla ordning på alla "hörn"!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Fint val tycker jag. Och kombon av salvia och luktioner är vacker. Kan vi önska rejäl och lång blomning och härliga sommartemperaturer till nästa säsong :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Både stjärnflocka och pion, tillhör mina absoluta favoriter. De skulle gärna få blomma lite längre, men vi får njuta av dem så länge det varar.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!