onsdag 10 november 2021

Ärtskott

Måste tipsa om något gott att ha på frukostmackan. Ärtskott! 

Enkelt att göra också, mycket enklare än groddar som skall vändas och sköljas om vartannat. Jag köpte vanliga gula ärtor, la dem i blöt ca 8 timmar, sen tog jag en plastburk där jag först la på lite jord, sen ett lager med ärtor, därefter lite jord till, och så vattnade jag. Man kan säkert göra på andra sätt också,  till exempel utan jord ovanpå, men det här funkade för mig. 
Sen är det bara att vänta, och vattna lite försiktigt då och då. Sen när man skördar, och inte klipper dem ändå ner, så skjuter det upp nya skott igen! 
mmm... gott på både mackan, och i salladen! 

3 kommentarer:

  1. Tack för påminnelsen... älskar ärtskott!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Mums! Så gott och lätt att fixa. Kraaa Pia

    SvaraRadera
  3. Älskar ärtskott på mackan!! Grönt och krispigt!! Längesen jag gjorde det nu så tack för tipset, tror jag har lite gula ärtor i skafferiet...
    Lördag igen! Ha en fin dag!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!