torsdag 10 mars 2022

Rivning pågår

Jag skrev för ett tag sedan att jag beställt golv, och att det inte är någon idé att tapetsera och måla innan golvet och golvlisterna är på plats. För när de börjar riva i golvlisterna som skall bort så riskerar väggarna att skadas. Men så fick jag reda på att de inte kommer förrän i början av maj (!). Jahopp, skall jag alltså stå och måla och tapetsera i maj och juni, när man vill vara utomhus?! Nja, det vete sjutton om jag har lust med. Så jag får väl ta bort golvlisterna själv då. 

Sagt och gjort, jag börjar här i gästrummet, så får vi se hur långt jag hinner. Efter golvlisterna skall det rivas tapet.  I det här rummet är väggarna inte så släta och fina, många lager tapet antagligen. Så här finns att göra innan jag vill sätta upp nya fina tapeter.  

Lite stökigt tycker Elsa, som är van att ligga här inne på sängen. Men hon hittade en plats i alla fall, på sängen! ;) 

Sen om det är lite högre än vanligt spelar väl ingen roll. 

Myzan inspekterar. 
Jag skall dock försöka och ta det lite lugnt. Har en inklämning i axeln, och jag går vid sjukgymnast och har även fått en cortisonspruta förra veckan. Något liknande jag hade för några år sedan, då jag hade adventspyntat för "hårt". Så jag har fått order om att inte överanstränga den... Men en liten stund varje dag får man väl hålla på? Om jag försöker att använda den vänstra armen mest... Och jag har ju två månader på mig innan golvläggarna kommer så det är än så länge gott om tid!

4 kommentarer:

  1. Härligt att få nytt och fräscht hemma även om det brukar medföra en hel del "stök"...
    Hi hi Elsa gör rätt och har span på det hela från ovan :)
    Aj med din axel, var försiktig så det inte blir värre!
    Kram från andra ön & Titti

    SvaraRadera
  2. Spännande med renovering! Resultatet väntar jag på med stor nyfikenhet. Du brukar alltid göra så fina val.

    Trist med ont i axeln, men jag fnissar ändå lite åt formuleringen "adventspyntat för hårt". Vad gör man inte för konsten, hihi! Håller tummarna för snar bättring.

    SvaraRadera
  3. Så kul! Jag menar att få börja renovera. Inte att du fortfarande känner av din adventspysselförstörda axel. Lite avundsjuk är jag... att få göra fint och fräscht kan ju sätta fart på vem som helst. Speciellt denna tid. Ta det lugnt... säger jag som inte kan hejda mej när nåt är roligt.

    Ha en rolig helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Det känns väl som att det mesta arbetet går att göra på väggarna innan golvet kommer. Jag har alltid lagt golvet sist. Men inte bra med din axel - ta det försiktigt!

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!