söndag 20 mars 2022

Välkommen vår!

Vårdagjämning idag, och det betyder ju att vi säger tack och hej till vintern, och välkomnar vår, sol och värme! 🌞

Och det var verkligen dags att säga tack och hej till det som fanns i krukorna vid entrén... En mer grå än grön en och några vissna och ledsna silvertrassel, som var jättefint till advent men som nu definitivt hade gjort sitt, sedan ett bra tag tillbaka. 

Det var bara att ge sig iväg till Linds växthus och botanisera bland vårblommorna. 
Och det blev förstås penséer, det är ju ett måste i krukorna så här års! 

Så söta ju! 


...och minipåskliljor! 

Så. Betydligt fräschare och välkomnande vid entrén! Idag fick även bilen sig en omgång vid biltvätten, och det var minst sagt behövligt. Nu ser jag fram emot ett härligt vårtecken, det att gruset sopas upp från gatorna! Det är ju liksom det optimala vårtecknet, för är gruset borta så kan det ju inte snöa igen, eller hur?  

7 kommentarer:

  1. Jeg kunne nesten kjenne duften av alle blomstene. Våren er en flott tid!

    SvaraRadera
  2. Min pensélängtan är stor, speciellt när jag ser dina planteringar. Men jag får vänta nån vecka till, än är nätterna väl kalla hos oss.

    Glad vår!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Precis så är det ... när gruset är borta får det inte komma någon mer snö :)

    Underbara vårbilder. Vilken sprudlande vårglädje. Linds växthus verkar vara ett mycket trevligt ställe. Kan tänka mig att mer än vad man tänkt kan komma med hem för så här års blir man ju så inspirerad. Men det ser väldigt inbjudande ut vid din entré.

    Kram och en fin vårvecka till dig Gunilla!
    Anita

    SvaraRadera
  4. Så himla mysigt att få vår plantera. Älskar att strosa runt på handelsträdgårdar. Minipåskliljor ska jag köpa till helgen. Njut av allt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Härligt med lite vårplantor.
    Blommor gör så mycket till trädgårdsmiljön och fint vid entrén.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Ja nu behövs det lite livsglädje vid dörren och entrén :) Vi går mot ljusare tider...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  7. SÅ härligt med lite vårblommor vid entrén! Jag satte mina häromdagen och nu längtar både de och jag efter lite varmare väder. Linds handlade jag på vid vårt förra besök på ön, lite kul att ha växter i trädgården som minner om härliga dagar på vår favorit ö :D
    Glad Påsk / Kram gittan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!