lördag 7 maj 2022

En hantverkare kommer sällan ensam

Den här veckan har jag haft en man i mitt sovrum... det var inte i går om en säger så... ;-D 
Nu är det ju inte mer spännande än att han lägger golv. Men det är alldeles tillräcklig spänning i mitt liv i alla fall ;) Och själv är jag inte ens där, jag har sovit på en madrass nere i vardagsrummet hela veckan. Jag tror att katterna tycker det hela arrangemanget är konstigt. Trodde kanske att det skulle vara klart på en vecka, men där trodde jag fel, så jag får vackert sova där nere några dagar till.  
 
Vet inte vad ni tycker, men just nu har jag väl det liiite övermöblerat. Åtminstone här i dotterns rum, där alla möbler och saker har tryckts in för tillfället. 

Men nu händer det något här utanför mitt köksfönster också, är det månne den berömda ketchupeffekten?  Jag och min granne beställde ett plank mellan våra små plättar på framsidan, i november, av Veteranpoolen. En man var här och vi visade hur vi ville ha det, men sen fick vi vänta på offerten. Och vänta. Och vänta. Efter att jag ringt tre gånger och påmint dem så kom den äntligen, och sen tog det väl en dryg månad till innan en person dök upp, nu i veckan, och satte upp det! Och när han väl kom hit, då gick det undan! Så nu kan jag sätta igång och fixa i ordning här med, behöver "bara" invänta regn så det blir mer lättgrävt... Det är ju så torrt och hårt i marken nu. Hade hoppats på regn i dag, men det kom bara några droppar tyvärr. Nåja, jag har att göra inne ännu. 

En annan sak. Jag har fått några kommentarer igen, om att man skickas vidare till någon spamsida när man går in på min blogg. Och ja, jag har själv det problemet, de gånger jag går in från min mobil. När det händer går jag alltid direkt ut, och när jag går in igen så kommer jag in på bloggen. Har aldrig det problemet när jag går in på bloggen från någon dator. Och jag är ledsen, men jag har tyvärr ingen som helst aning om hur jag skall göra för att detta skall försvinna! Är bara en helt vanlig ickedatorkunnig kvinna i medelåldern, som vill blogga lite då och då... Men om någon vänlig och datorkunnig själ kan tala om hur jag skall göra så gör jag det gärna... om jag kan... 

1 kommentar:

  1. Jösses! Men den som väntar på nåt gott... golv och staket och jag vet inte vad! Och regn. Vi fick lite igår men det behövs massor! Visst är det skönt med solsken men varför kan det inte regna på nätterna? Som förr i tiden??
    Jag har inte råkat ut för det du beskriver. Men så går jag alltid in via min dator. Däremot kan jag inte kommentera på vissa bloggar (din också) utan att gå "bakvägen", en väg jag av en tillfällighet hittade. Ja, alla sätt är bra men nog är det märkligt med allt konstigt man ibland råkar ut för. Nu önskar jag att det du väntar på går undan så du får möbla tillbaka igen.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!