söndag 29 maj 2022

Ett cykelställs historia

Förutom en rabatt så är ett av önskemålen ett cykelställ på min framsida. Eller rättare sagt två stycken, som jag redan har i min ägo. Och de här två har faktiskt en egen historia.  
De fanns nämligen i det första huset jag och mannen köpte, som nyförlovade 1991. Det var ett 40-talshus, och vem vet, kanske de varit med sen huset byggdes. De satt i gruset på var sin sida om entrétrappan. Men i alla fall, när vi skulle sälja huset 1996, så fick jag för mig att jag ville ha med mig de här, jag tycker de är lite charmiga, så jag grävde upp dem och tog med dem. 

Sen hyrde vi ett hus på landet i några år, där fick de ligga på vänt nere i källaren. När vi sen köpte vårt förra hus 2000, var tanken att de skulle ner i backen där. Men så fick vi barn, och vi hade fler än två cyklar liksom, så de kom aldrig upp. Mannen sa flera gånger när han röjde i källaren - skall vi inte slänga de här?! Jag stretade emot... 😏

När vi höll på att rensa vårt hus för försäljning, hittade jag dem på flaket som mannen fyllde med saker som skulle till återvinningen... Jag smög bort dem därifrån, och la dem i en av mina kartonger... 😏
 

 25 år senare, numer nymålade i svart, är de nere i jorden igen! Den som spar den har!

6 kommentarer:

  1. Men så bra att du sparade dem. Jättefina ju. Passar ju superbra där. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jamen, hur coolt var inte de där? Vilken tur att de inte hamnade på tippen! :-)

    SvaraRadera
  3. Man trenger alltid noe man har kastet, så jeg er også glad i å spare på ting. Alt er ikke like nyttig, men jammen er ting kjekke å ha.

    SvaraRadera
  4. Den som spar, hon har. De är helt perfekta.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  5. Älskar när saker och ting hittar sin rätta plats. Meant to bee, liksom. Tänk om du vetet var de skulle hamna den gången du grävde upp dem!

    Ha en fin kväll... i morgon är det JUNI!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Idag är första dagen på sommarmånaden juni - och det är faktiskt fint väder. Otroligt! Det har ju varit en väldans kall, torr och blåsig vår så nu ser jag fram mot en skön sommar. Dom där cykelställen blev jättesnygga och pryder verkligen sin plats. Du verkar väldans duktig på att ta hand om saker och ting, en eloge!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!