lördag 5 november 2022

Bakom kulisserna

Men så blev det då ännu mer roligheter, ja det är väl bäst att passa på när tillfällen bjuds. Dottern slängde ur sig en kväll: Mamma, de vill ha publik till Hellenius Hörna, skall vi åka till Stockholm? Vi kan ju passa på att shoppa lite... 
Ja, det kunde ju vara roligt att se hur en sån där inspelning går till. Gratis var det med, och ett glas bubbel ingick, och gratis och bubbel är ju gott, så varför inte? 

Det blev en kul upplevelse. Vi fick börja med att spela in några fejk-skratt och applåder, så att de hade att klippa in, om det skulle behövas, att vi kanske inte skrattade tillräckligt när det passade. 

Sen fick David börja med en påannonsering om det här programmet, som alltså tillhör programmet veckan innan, det hade de tydligen glömt eller så hade något blivit fel. Sen gick han ut och bytte kavaj för kvällens avsnitt.
 
Efter att programmet var färdigt, fick David göra om några av intervjufrågorna, men utan gäster i soffan. Så allt man ser är alltså inte äkta! Skall bli roligt sen att se resultatet på teve, det lär klippas ner en del antar jag, för han pratade rätt länge med gästerna. 

Vi hade ingen aning om vilka gästerna skulle vara för det framgick inte när vi bokade. Det var Bianca, Sarah Dawn Finer och Tareq Tayler. Härliga alla tre! 

Sen  blev det övernattning hos stora dottern, och därefter en dag för shopping på Mall of Scandinavia, innan hemfärd med båten. Myzan la sig demonstrativt i resväskan när jag packade upp - nu åker du ingenstans igen matte!  

Nu blir det en stilla helg, på flera vis. Stilla för att det är Allhelgonahelgen. Tänder ett ljus och tänker på de som gått före, många har det blivit i år... 💔
Stilla som i att det inte är något speciellt på schemat, till kyrkogården var jag redan i går kväll, och det regnar så jag vill heller inte gå ut. Istället sitter jag inne och läser. Har just läst ut en bok, Harriet och Olle, som jag vann tidigare i år, och som min kära bloggvän Eva-Mari har skrivit. En mysig bok!

3 kommentarer:

  1. Vad spännande att vara med på sånt. Sitter här och klagar över hur trist livet är. Mysigt med en bra bok också. Har läst flera av hennes böcker men inte den. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Men så kul!! Intressant att se lite bakom kulisserna också :)
    Ha en skön söndag nu...
    Kram från ett grått Öland & Titti

    SvaraRadera
  3. Men så spännande att få vara en fluga på väggen! Man undrar ju hur det går till och nu vet ni. Och så lite shopping med dottern på det, kan inte bli bättre! Ja, katterna surar när man ska åka iväg. Och surar när man kommer hem, hihi. En stund i alla fall.
    Så roligt att du gillade din vinst! Nu har jag sålt slut på alla mina böcker. Känns bra.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!