söndag 11 december 2022

Drömmen om en vit jul

Blir det en vit jul månne...? Kan inte riktigt minnas när det var en vit jul senast. Det brukar komma lite snö sådär i slutet på november, som snabbt slaskar bort, sen om vi har tur så kan det komma en "skvätt" snö i januari, en  i februari, och däremellan har vi slask och brun sörja... 

När det är så här vitt och rent och vackert, som man (jag) vill ha det... 

Just nu är det i alla fall vintervackert. Snö, sol och vindstilla har vi på Gotland här idag. Ljuvligt! Så här ser det ut på min lilla plätt på framsidan.
I år är det andra året som jag gör min egen dörrkrans. Jag återanvände stommen från i fjol, samt även äpplena som var i höstkransen. Återanvändning gillar vi ju! 

Något annat som jag gillar är att gå på teater. Häromkvällen gästade Mara Lundqvist Gotland med sin föreställning Shirley Valentine. SÅ fantastiskt bra, hög igenkänning... 
 

4 kommentarer:

  1. Vinterfint hos dig. Vi har också fått lite snö som lyser upp lite. Minns att det började snöa här förra julafton och som det verkar så ska det kyliga vädret hålla i sig. Maria Lundqvist är ju bara så bra. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vi har også fått snø nå. Senere enn vanlig her på halvøyen utenfor Oslo. Fortsatt fin førjulstid til deg:-)

    SvaraRadera
  3. Fin dörrkrans!
    Vi kan alltid hoppas på en vit jul, så får det bli som det blir.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Vintervitt och fint hos dig! Vi har haft en köldknäpp de lux här på Öland. Vackert och frostigt här denna lördag...kul med teater också! Marie Lundqvist är alltid bra och kul!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!