söndag 12 februari 2023

Kastrullresan

För ett tag sen kom det upp en annons i flödet, på Kockums kastruller. Så fina, tänkte jag, men det är ju inte så att jag behöver nya kastruller... Men hur det var så kikade jag in på sidan, och när man väl har gjort det, så vet ju alla att annonserna dyker upp i flödet, om och om igen... Jag har ju alltid varit svag för den här sortens emaljerade hushållsartiklar, speciellt de klassiska, cremefärgade med grön kant. De är bit svensk historia liksom. De var dessutom på rea, och varje gång de kom upp i flödet så var jag sugen, men lyckades hålla emot, ändå tills sista dagen för rean, då for väl köpjävulen i mig, för helt plötsligt hade jag beställt, inte bara en, utan två stycken... För jag kunde förstås inte bestämma mig för vilken jag helst ville ha.  
Jaja, och nu står de här, och glänser så fint i mitt kök ;) 
Premiärmatlagningen blev inte mer spännande än värmd nyponsoppa... 
Men det är gott, och en lagom lunch för mig. Så, nu skall jag försöka hitta någon plats för dem i skåpen bara. 

(och om någon mot förmodan skulle fundera på saken, så är jag inte sponsrad)

3 kommentarer:

  1. he he ja ikke sant. Jeg kjenner meg så godt igjen i slike annonser som frister og frister... så går en på en smell.

    SvaraRadera
  2. Så himla fina. Jag förstår att du föll. Nyponsoppa är bra gott det. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så rasande granna! 😍
    Helt rätt att köpa dem, för tänk så mycket vardagsglädje (och helgglädje med för den delen) de kommer att skänka dig.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!