söndag 26 februari 2023

Veckan som gått

Ett inlägg till denna helg, vad har hänt? Det som hänt är att jag fick för mig att jag skulle svara på fem frågor, som bloggaren Elisa har varje fredag. Okej, jag är väl lite sent ute eftersom det är söndag, men så fick det bli. Här kommer frågor och mina svar: 

Blev det någon semla (i någon form) i veckan? 

Jajamensan! Vi fick semlor på jobbet på själva semmeldagen. Men det blev visst inte fler den här veckan, konstigt nog för jag älskar semlor, bästa bullen ju! Bulle - gott! Grädde - gott! Mandel -  gott! Och så en liten bonus med florsocker på hela skapelsen. 

Hur firade du din senaste födelsedag? 

Det var en söndag i september. Vi brukar vara ganska många på våra släktkalas, men just den här gången var typ hela släkten upptagna med annat, men en liten tapper skara kom på fika, och vi kunde till och med sitta ute och fika. Det var en trevlig stund och jag fick så fina blommor, både före och efter min dag också. 

Vilken var den senaste listan du gjorde? 

Jag gör jämt listor, både hemma och på jobbet, men den senaste var nog i fredags, när jag gjorde inköpslistan i Ica-appen innan jag åkte och handlade. 

När väntade du senast på en hantverkare? 

Den första februari var en firma här och tittade på ett kommande projekt. Jag väntar ännu på offerten. 

Vilken serie eller film har du senast börjat titta på? 

Jag såg Triangle of Sadness för någon vecka sen, filmen som fick så många nomineringar och pris på Guldbaggegalan. Hm, not my cup of tea, helt galen och konstig, även om det finns en tanke bakom all galenskap.  

I veckan har jag också planterat om alla (har bara tre numer) pelargoner, så nu vet ni det också ;) 

3 kommentarer:

  1. Flåt för nu började jag tveka, Öland eller gotland? Bägge har rosor och ruiner...men tippar på Gotland. Har bara varit där en gång, tyvärr, en underbar ö. Kanske kan jag åka på kryssning till Gotland vad det lider.
    Läste nyss att det är dags att plocka fram pelargonerna, jag har dessvärre inga, jag slänger dem i slutet av säsongen av utrymmesskäl o skaffar ett par nya till sommaren. Ha en fin vecka, här i Dalarna är det vår med sol och takdropp

    SvaraRadera
  2. I have been running around trying to find reasonably price clay post like the ones you have in your post today. They are so expensive from what I remember as a child. My plants need them, I want them, and can not find any. Hmmm!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar semlor, så några har tagit sig ner i magen denna vecka, så gott.
    Jag skriver listor för allt, för hand.
    Jag såg Triangle of Sadness på bio för en vecka sedan. Jag gillade den och den fick mig att tänka till.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!