Att gå på dop är väl för underbart. Bara glädje och framtidstro. Idag var det dags igen, för dop för ett av syskonbarnbarnen. Storebror till dagens medelpunkt döptes också i den här kyrkan, Västerhejde kyrka. Den har ett trappgaveltorn, istället för det traditionella spetsiga tornet som de flesta andra kyrkor har på Gotland. Dock har den haft spetsigt torn från början, och ersattes med detta torn 1856. Varför vet jag inte, men jag tycker det är vackert.
Den är fin invändigt med. Inte så stor, och ganska sparsmakad i sin utsmyckning. Väldigt fin till ett dop.
Sen var det kaffekalas i Vibble Gårds församlingshem, som ligger en liten bit från kyrkan. Det blev ett träd till dopgåva även denna gång. Jag är så glad när folk önskar sig träd, det ger jag så gärna, fler träd behövs alltid!
Det här var av sorten Filippa, minns att det är goda äpplen, samt så pollinerar det den sorten som storebror fick för tre år sen.
Äppelblom! ♥






Dop är verkligen glädjefullt och trevligt. Vilken bra present. Kram Pia
SvaraRaderaLooks like a lovely church and a beautiful celebration, have a great week.
SvaraRaderaSå vacker kyrka och fint dop. Och ett fruktträd som doppresent är verkligen en gåva som ger framtidstro. Har själv gett bort fruktträd till mina barnbarn. Och även en liten lönnplanta på ettårsdagen till mitt första barnbarn, nu 33 fyllda, som hon hjälpte till att plantera och som nu är ett stort och ståtligt vårdträd. Visserligen bor hon i eget hus numera men trädet står kvar hos föräldrarna och är fortfarande hennes.
SvaraRaderaHa en fin dag.
Kramar från Eva-Mari