lördag 23 juni 2012

Min midsommarträdgård

Idag - på midsommardagen - är det visserligen mulet och grått, men nu i veckan har det varit sol och fint. I torsdags när gräset var nyklippt passade jag på att ta några kort igen. Jag har nog sagt det förut, när gräset är nyklippt så blir allt så mycket finare, och jag kan faktiskt tycka att min egen trädgård är riktigt fin...=) Så då passar jag på att fota lite, så jag kan dela med mig!

Det är väl att jämföra med när man har nystädat inomhus, det känns rent och fräscht på nåt sätt...=)

...och till och med 8-åringen utbrast när hon kom ut i trädgården - vad fint det är här nu!

Min största och äldsta pion (som fanns i trädgården och som alltså kan vara upp till 60 år gammal) har börjat slå ut.

...och fler pioner är på gång!


Min variegerade praktry blommar och är riktigt söt!

Funkiorna är härligt friska och gröna nu i början på sommaren.





Nu börjar det komma en och annan ros.

...och till sist -  så har min Constance Spry visat sin vackra blomma för första gången, lagom till midsommar!

18 kommentarer:

  1. Som vanligt visar du så fina bilder på din trädgård.Härlig tid nu när allt blommar så vackert.

    Ha en fortsatt skön helg.

    Kramiz vännen.

    Hälsningar från Burgsvik.

    SvaraRadera
  2. Så mange nydelige bilder du deler! Ser utrolig sommerlig ut!

    Jeg håpr du har hatt en fin midtsommersfeiring!

    SvaraRadera
  3. Vackert! Jätte fina trädgårdsmöbler.

    SvaraRadera
  4. Det är trevligt att ha det helgfint - och roligast att städa utomhus! Inomhus tycker jag att det bara är en belastning att dra rundor med trasor och snabeldraken, men ute - det är ju rena fröjden att städa!

    Så fin du har det och pionerna är verkligen underbara på alla sätt. Kul att den gamla hänger med...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har sagt det förut men jag säger det igen...din trädgård är kanon fin.

    Önskar dig en fortsatt bra helg.

    kram

    SvaraRadera
  6. Ni har ju en jättefin trädgård och visst är de som allra finast när det är nyklippt. Älskar en massa sten i trädgården och det verkar ni ha gott om. Ska försöka få in lite mer här också.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  7. Verkligen jättefin trädgård! Jag ar tittat på dina bilder flera gånger idag, väldigt inspirerande! Tack!
    Ha en fin kväll! Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Du har så otroligt snyggt i din trädgård och där finns så mycket fint. Dina trädgårdsmöbler är dessutom klassiska och snygga. Jag har hittat liknande fina här i Finland, men de är otroligt dyra här så jag får väl fortsätta beundra dina på bild :) /Mimi

    SvaraRadera
  9. Men så har du ju också en fantastisk trädgård och den ser verkligen välstädad ut när gräset är klippt. Det är svårt det där, ska man ha en äng eller en välklippt gräsmatta, men när det är så fint som hos dig så är det nästan självklart det där med gräsmatta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Sååå fint! Vilken blomsterprakt. Älskar oxå nyklippta gräsmattor när det ser prydligt ut. Kram Pia

    SvaraRadera
  11. så prydlgt och fint du har det
    ha en fortsatt fin helg
    maggan

    SvaraRadera
  12. Tack för guidningen, det är en underbar tid nu, när man får gå ut i sinträdgård, nyklippta gräsmatta och alla dessa goa blommor,,du har en helmysig trädgård
    Ha en fortsatt bra helg kram Monica

    SvaraRadera
  13. Så fint du har i din trädgård. Håller med om att det alltid ser bättre ut när man klippt gräsmattan. Det blir lixom lite stilrent då. Du har verkligen en fin uteplats som jag avundas.
    Ha det gott . /Knatten

    SvaraRadera
  14. Vackert, vackert... Jag gillar verkligen din runda sittplats, den blev riktigt bra! Min trädgård fick också ett uppsving häromdagen då jag faktiskt kände mig ganska nöjd även om det finns alldels för mycket jag vill ändra på.
    Ha en fin söndag / Kram gittan

    SvaraRadera
  15. Ha en fin söndag kära vän!
    Här är vädret grått och regntunga moln sprider sig över himlen även idag. Blir nog en innedag.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder från din vackra trädgård! Och du har helt rätt, hur fräscht det än är i trädgården om gräset är oklippt syns det inte!!

    SvaraRadera
  17. Så fint du visar! Klart du ska få tycka den är fin!
    Såna soliga bilder går inte att ta här, regnet öser ner, sol igår o helmulet mids.afton. Lite trist, men vi har firat helgen ändå!
    tack för jättefina bilder!
    lena

    SvaraRadera
  18. Hvilken skøn trädgård...her er såklart også en masse inspiration at hente.....eeeelsker det ;)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!